کاپریس کلاسیک مدلی از کمپانی شورلت

کاپریس کلاسیک مدلی فراموش نشدنی از اتومبیل های کمپانی شورلت شاخه ای از جنرال موتورز است که در سالهای1965تا 1996در کشور آمریکا تولید شد. کاپریس در زمان خود جزو لوکس ترین و گرانترین خودرو های کمپانی شد. در ادامه این مطلب به بررسی تاریخچه این خودرو پرداختیم.
کاپریس کلاسیک مدلی از کمپانی شورلت

تاریخچه خودروی کاپریس در کشور آمریکا:

درسال 1965 کاپریس به منظور مقابله با موفقیت خودروهای سری LTD کمپانی فورد و به عنوان مدل لوکس ایمپالا، طراحی و تولید شد.این خودرو در مقایسه با خودرو تولید شده قبلی دارای ضربه گیر قوی تر و تزئینات داخلی لوکس تر که شامل تودوزی و روکش صندلی ها، قاب درهای گردویی، بند رکاب روی درها و چراغ های اضافی بود.

جالب است بدانید باب لاند، مدیر فروش کمپانی شورلت نام این مدل جذاب را از رستوران درجه یک در شهر نیویورک به نام کاپریس تقلید کرده که مکررا به آنجا رفت و آمد داشت.

کاپریس با ورود به بازار با استقبال عمومی بسیار زیادی روبرو شد. و این استقبال سبب شد در سال 1966 مدل جدیدتر این خودرو، واگن استیشن و موتور V8 به بازار بیاید. سری جدید این خودرو شامل تجهیزاتی مانند دنده اتوماتیک، فرمان هیدرولیک و لاستیک های دور سفیدبودند که در صورت درخواست مشتری به آنها ارائه می شد. که مشتریان علاوه بر این آپشن ها موارد دیگری همچون اتوماتیک کردن پنجره ها، تهویه و صندلی های اتوماتیک و همچنین رادیوی استریو را نیز درخواست می کردند.
تغییر نام کاپریس به کاپریس کلاسیک در سال 1973 صورت گرفت. و در همین سال نیز آخرین مدل کوپه کاپریس تولید و به بازار ارائه داده شد.

به علت تحریم های نفتی در سال 1973 از سوی کشور های عربی، بازار ماشین های پر مصرف مانند کاپریس به شدت افت کرد. این امر موجب شد کمپانی سازنده به ناچار موتور کوچک 400 کیوبیک اینچ (cubic-inch) را که در سال 1971 مورد استفاده قرار می داد جایگزین موتور V8 کند.

آخرین سال تولید کاپریس کلاسیک در سال 1976 بود. این خودرو 6 سال در خط تولید بود و در اختیار مشتریان قرار داده می شد.

عکس های یادگاری تام کلین با کاپریس کلاسیک

واگن استیشن 

در سالهای 1977 تا 1990 تغییرات ویژه ای در مدل این اتومبیل رخ داد. مدل جدید این خودرو دارای چهار در و واگن استیشن بود.

خط تولید ایمپالا در سال 1985 عملا متوقف شد و کاپریس جایگزین آن شد. و در سال 1986 جدیدترین مدل این خودرو به نام کاپریس کلاسیک Brougham  به بازار ارائه شد. این مدل شامل تغییراتی در تزئینات داخلی اتاق همراه بود که از جمله این تغییرات می توان به صندلی های نیمکتی با روکش مخمل اشاره کرد.

همچنین امکانات دیگری مثل سقف کروک و تزئینات داخلی لوکس تر، پرده و روکش چرمی در سال 1987 به این مدل از شورلت اضافه شد.

از اواخر دهه هفتاد و دهه هشتاد 80 درصد ماشین های پلیس را خودروهای شورلت تشکیل می داد. همچنین بسیاری از تاکسی ها کاپریس و ایمپالا بودند.

کاپریس موفق شد دو بار در سال های 1977 و 1991 جایزه Motor Trend را به عنوان بهترین اتومبیل سال دریافت کند. همچنین در سال 1983مجله معتبر Car and Driver کاپریس کلاسیک را در لیست "ده اتومبیل برتر" قرار داد. 

شورلت اولین خودرو الکتریکی آمریکایی را در سال 2016 به بازار ارائه داد. 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)