معرفی جدیدترین شاسی بلند های سال 2021

در این گزارش می خواهیم راجع به 9 شاسی بلندی که امثال روانه بازار می شوند صحبت کنیم برخی از این شاسی بلند ها خودروهای لوکس و برخی دیگر کاربردی هستند.
معرفی جدیدترین شاسی بلند های سال 2021

1.جیپ گرند چروکی (Jeep Grand Cherokee)

 یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایالات‌متحده آمریکا جیپ گرند چروکی است. این خودرو در سال 2021، به عنوان مدلی تازه و با برچسب 2022 وارد بازار خواهد شد. این محصول چندین مدل خواهد داشت و برای ساخت آن از پلتفرم آلفارومئو استلویو استفاده شده است. از گرند چروکی 2022 انتظاراتی داشته و احتمال می‌دهیم که پیشرانه‌ای 5.7 لیتری V8 با توانی بیش از 350 اسب‌بخار، یکی از گزینه‌های جیپ به عنوان موتور در گرند چروکی باشد. اما با این حال جیپ گرند چروکی در نسخه trackhawk از پیشرانه V8 سوپرشارژ با قدرتی بیشتر از 700 اسب‌بخار استفاده خواهد کرد. 

2.آستون مارتین DBX 

یکی از شاسی بلند های جدید و جذاب به نام جیمز باند از برند آستون مارتین به زودی روانه بازار می شود. مدل    DBX  اولین شاسی‌ بلند برند آستون مارتین بوده است. استقبال زیادی از این مدل صورت گرفته و پیش فروش بسیار خوبی داشته است.این مدل مجهز به موتور 4 لیتری توئین توربو V8 ساخت AMG بوده و 542 اسب‌بخار قدرت دارد. درباره این اتومبیل جزئیات بیشتری منتشر نشده؛ اما براساس اطلاعات موجود، این محصول در سال آینده میلادی در دسترس قرار می گیرد. 

3.دوج دورانگو SRT هلکت (Dodge Durango SRT Hellcat) 

 دوج دورانگو یکی از بهترین اتفاقات ممکن در صنعت خودروسازی است. براساس داده‌های منتشر شده توسط کمپانی دوج، شاسی‌ بلند مزبور از پیشرانه پرقدرت هلکت 6.2 لیتری V8 استفاده می‌کند. علاوه بر این از سوپر شارژ 2.4 لیتری استفاده شده و فشار PSI 11.6 را به راحتی تحمل می‌کند. تمام این قابلیت‌های فنی توان SRT هلکت را به 710 اسب‌بخار رسانده و باید گفت که شاسی‌بلندی اسپرت‌تر از آن وجود ندارد. 

4.فولکس واگن تیگوآن (Volkswagen Tiguan)

تیگوآن فعلی موجود در بازار عملکرد خوبی داشته است؛ به همین علت کمپانی آلمانی فولکس‌ واگن به دنبال عرضه مدل جدید و نسخه بروزتر آن است تا موفقیت مدل فعلی را تکرار کند. همچنین بروزرسانی تیگوان، این محصول را از سیستم‌های جدید Travel Assist، کروز کنترل تطبیقی و سیستم نگهدارنده خودرو در خط حرکتی بهره‌مند می‌ گیرد همچنین جلو پنجره این محصول دوباره طراحی شده است.

 

5.اینفینیتی QX55 (Infiniti QX55) 

با طراحی  QX55 متوجه می شویم نظر کمپانی اینفینیتی به سمت و سوی شاسی‌بلندهای کوپه جلب شده است. جزئیاتی از طراحی ظاهری QX55 در دسترس نیست؛ اما فیلم‌‍‌های به دست آمده هنگام تست رانندگی با QX55 نشان می‌دهند که محصول جدید اینفینیتی طراحی فوق‌العاده جذابی دارد. انتظار می‌رود اینفینیتی QX55 از پیشرانه توربو شارژ 2 لیتری چهار سیلندر و مشابه با QX50 استفاده کند. این موتور 268 اسب‌بخار قدرت و 379 نیوتن‌متر گشتاور دارد. 

6.مرسدس بنز کلاس GLA  (Mercedes-Benz GLA-Class) 

مرسدس‌ بنز کلاس GLA خودرویی لاکچری و شیک است. این کمپانی قصد دارد با عرضه این خودرو تجربه سواری برای یک خودرو کامپکت را برای مشتریانش بدست بیاورد. مرسدس‌ بنز کلاس GLA از همان موتور نسل پیشین در نسخه جدید خود استفاده کرده و در زیر کاپوت آن یک پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با توان 221 اسب‌بخار قرار داده است. همچنین نسخه جدید GLA به جای استفاده از گیربکس 7 سرعته قبلی، از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و جدیدی استفاده خواهد کرد. نکته قابل توجه این است که GLA جدید بسیار جادار بوده و از نمونه قبلی بزرگتر است.

7.بیوک انویژن (Buick Envision) 

علت های مختلفی برای احیا این کمپانی وجود داشت. که با تولید مدل انویژن موجب شادی علاقه مندان این برند آمریکایی شد است. بیوک این محصول را به شکل شگفت‌انگیز باز طراحی کرده و به جنگ مدل‌های سطح بالایی مانند آکورا RDX و اینفینیتی QX50 رفته است. اطلاعات شاسی‌بلند جدید بیوک تا به این لحظه انتشار پیدا نکرده است. اما با این وجود مشخص شده که انویژن جدید از پیشرانه توربوشارژ 2 لیتری خطی و گیربکس 9 سرعته اتوماتیک استفاده خواهد کرد. باید توجه داشت که نسخه جدید انویژن در سطح فول آپشن عرضه خواهد شد. 

8.لامبورگینی اوروس کپسول گرافیت (Lamborghini Urus Graphite Capsule)

ای خودرو به علت لوکس بودنش همه افراد قادر به خرید این خودرو نیستند. چون علت این خودرو بالاتر از 200 دلار در نظر گرفته شده است. یکی از نسخه‌های نسل آینده اوروس براساس مدل 2020 بوده و در ساخت آن از بسته سفارشی جدیدی به نام کپسول گرافیت استفاده شده است. دو اصطلاح کپسول گرافیت و پرل کپسول به بسته‌های ویژه ارتقاء بصری لامبورگینی اوروس اشاره دارند. اصطلاح کپسول پرل یا مروارید برای رنگ‌های روشن و کپسول گرافیت برای رنگ‌های تیره است. در حال حاضر نسخه کپسول پرل در دسترس است؛ به همین خاطر احتمالاً تا اوایل سال 2021 باید صبر کرد و منتظرِ نسخه گرافیت لامبورگینی اوورس بود.

9.جی ‌ام ‌سی تِرین (GMC Terrain)

تِرین در سال 2009 وارد بازار شد این خودرو در حال حاضر توسط کمپانی جنرال موتورز به عنوان یک شاسی ‌بلند کامپکت، اسپرت و زیبا در حال بروز رسانی است. اکنون نسل دوم مدل تِرین به تولید رسیده و مدل جدید و 2022 این محصول، نمونه‌ای فیس‌ لیفت خواهد بود. در ابتدا قرار بود که امسال شاهد فروش تِرین new باشیم؛ اما شیوع بیماری کوید 19 منجرب به تغییر برنامه‌های جنرال موتورز شد و این کمپانی تصمیم گرفت که تِرین را در سال آینده عرضه کند. نسخه بروز تِرین، مدل جدیدی به نام AT4 دارد. همچنین استارت ، استاپ خودکار و تغییر در چهره این محصول در قسمت عقب و جلو، از ویژگی‌های تِرین جدید خواهند بود.

اطلاعات فنی راجع به باک ماشین را دنبال کنید

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)