اولین خودرو الکتریکی شورولت بولت به تولید انبوه رسید

اولین خودرو الکتریکی آمریکایی شرکت شورولت که به تولید انبوه رسید شورولت بولت است. این خودرو در سال 2016 روانه بازار شد. بعد از گذشت 5 سال شورولت تصمیم گرفته این خودروی الکتریکی را برای سال 2022 بروز رسانی کند، شورولت بولت در دو سایز بدنه رونمایی شده است.
اولین خودرو الکتریکی شورولت بولت به تولید انبوه رسید

شورولت بولت در دو نسخه EV  و EUV بروز رسانی شده است. نسخه دوم دارای ابعاد بزرگتری نسبت به بولت EV دارد. این خودرو در نسخه بروز شده دارای ظاهری مدرن و کابینی کاملا بروز شده است. در نسخه استاندارد این خودرو می تواند مسافتی حدود 416 کیلومتر را فقط با یکبار شارژ کامل طی کند. در نسخه EUV با شارژ کامل قادر به طی مسافت 402 کیلومتر است.

شورولت تصمیم دارد در بهار امسال تولید انبوه هر دو مدل را آغاز نموده و قبل از تابستان روانه بازار کند. شورولت بولت در نسخه جدید قیمتی حدود 32 هزار دلار دارد و در نسخه بزرگتر یعنی EUV قیمتی حدود 34 هزار دلار دارد.

 

طراحی ظاهر بولت 2022

شورولت 2022 نسل جدیدی از این محصول به حساب نمی آید بلکه نسخه بروز رسانی شده مدل پیشین است. این کراس اوور دارای طراحی تهاجمی است. چراغ های راهنما در قسمت بالای گلگیر قرار دارد و چراغ های اصلی درست زیر آن واقع شده است. در نسخه جدید قسمت جلو پنجره شش ضلعی این خودرو تریمی هم رنگ با بدنه پیدا کرده است و جای تریم رنگ مشکی نسخه قبلی را گرفته است.

طراحی داخلی

طراحی داخلی شورولت بولت تا حد بسیار زیادی تغییر کرده است. نکته قابل توجه نمایشگر تمام دیجیتالی 10.2 اینچی در پشت فرمان است. همچنین در نسخه جدید داشبورد دارای رابط کاربری جدیدی برای درگاه اندروید اتو و اپل کار پلی است و از 4G LTE  هات اسپات پشتیبانی می کند. همچنین یک پد شارژ بدون سیم تلفن در کابین این خودرو لحاظ شده است. در نسخه جدید صندلی ها با چرم مصنوعی تودوزی شده اند. در کنسول میانی این خودرو کلید های جدیدی به منظو کنترل گیربکس تعبیه شده است. همچنین یک کلید جهت فعال کردن رانندگی به صورت تک پدال نیز در این قسمت وجود دارد. 

اطلاعات فنی بولت EV 2022

در خصوصیات فنی بولت 2022 نسبت به گذشته تغییر خاصی ایجاد نشده است.در این خودرو همچنان از پک باتری لیتیوم یونی 65 کیلووات ساعتی استفاده می شود و موتور الکتریکی آن 200 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. از نظر پیمایش مسافت نیز این خودرو در حالت شارژ کامل 416 کیلومتر را طی می کند. علی رغم درخواست های ارسالی این کمپانی در حال حاضر تصمیم ندارد پلتفرم فوق مدرن Ultium جنرال موتورز را بر روی بولت اجرایی کند. هر دو مدل بولت 2022 دارای امکان شارژ سریع DC هستند. به طوری که با هر 30 دقیقه شارژ این خودرو می تواند 161 کیلومتر مسافت را بپیماید.

 

شورولت بولت EUV

بولت EUV مدل جدید کراس اوور الکتریکی با استایل مشابه با بولت EV است. شورولت بولت های EV و EUV به صورت استاندارد دارای سیستم  Chevy safety Assist می باشند. همچنین از نظر مشخصات فنی و تکنولوژی هر دو نسخه در اکثر موارد با هم یکسان هستند.

از این قسمت می توانید مطلبی در مورد کاهش فروش محصولات فولکس واگن  را مطالعه بفرمایید.

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)