خودرو های الکتریکی جدید رنو در راه است

گسترش خودرو های الکتریکی در صنعت جهانی خودرو به یکی از موضوعات داغ تبدیل شده است. در این راستا شرکت فرانسوی رنو هم توانسته است با الهام گرفتن از رنو 4 کلاسیک در خط تولید این شرکت رنو 5 هاچ بک الکتریکی را قرار دهد.
خودرو های الکتریکی جدید رنو در راه است

نسخه اولیه رنو 5 جدید در سال 2023 وارد مرحله فروش می شود. مدیر جدید شرکت، لوکا دی مو قرار گرفت تا با رونمایی از این نسخه بتواند هم شانس رنو در خصوص خودروهای الکتریکی را به نمایش بگذارد و هم رقبای خود را در این زمینه به چالش بکشد. 

برنامه آینده رنو برای الکتریکی ها

رنو 5 جدید نسخه یکی از 7 خودروی الکتریکی است که رنو طی 5 سال آینده فروش آن را آغاز خواهد کرد. 7 خودرو الکتریکی این کمپانی رنو شامل 4 خودروی سدان و 3 خودروی تجاری است. رنو با ارتقا مدل های 4 و 5 قصد دارد این دو مدل را به عنوان خودرو های الکتریکی معرفی کند. کارشناسان معتقدند که نسخه الکتریکی رنو 4 نمونه ای خواهد بود که در سال 2025 وارد مرحله فروش می شود.

مدیر طراحی رنو با اشاره به برنامه آینده‌ این خودروهای الکتریکی اشاره کرد و گفت برخی از مدل‌ها ممکن است طراحی آینده‌نگرانه داشته باشند، در حالی که برخی دیگر از مدل‌های الکتریکی ممکن است کاملا اصیل و یا به طراحی مجدد نیاز داشته باشند. رنو 4 جدید همانند رنو 5 و برخی دیگر از مدل‌ها روی پلتفرم CMF-B EV سوار می‌شود. اما با وجود اینکه هر دوی این مدل‌ها در سگمنت B هستند، طراحی کاملا متفاوت و متمایزی از یکدیگر خواهند داشت.

تاریخچه رنو 4

در سال های 1994 تا 1961 مدل اصلی رنو 4 به خط تولید رسید و بیش از 8 میلیون دستگاه از این مدل به فروش رسید. این خودروی چند منظوره بیشتر برای مناطق روستایی فرانسه طراحی شده بود. در مدل بروز شده سری 4 ابعاد این خودرو به کراس اوور کوچک تبدیل شده است. طراحی هاچ بک 5 بسیار متفاوت تر است و در بازار رشد بسیار سریع تری خواهد داشت. در مدل‌ جدید رنو 5 در سال 2023 عرضه می شود و مدل جدید رنو 4 که در سال 2025 وارد بازار می‌شود، رنو با رویکردی مدرن به خودروهای محبوب و ضروری تبدیل خواهد شد، تولید و عرضه خودروهای برقی را در اروپا گسترش خواهد داد. هر دو مدل قرار است جایگزین رنو زوئی شود. رنو زوئی مدت زیادی است در بازار وجود دارد.

انتظار میرفت با آمدن مدل‌های جدید 4 و 5  زمان خداحافظی با زوئی باشد. اما مدیر طراحی رنو پاسخ منفی به این سوال داد و اظهار کرد مدل رنو زوئی پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی در اروپا است، یکی از برنامه‌های اصلی مدیر عامل جدید رنو، بازسازی فروش خودروهای پرفروش و بزرگ است تا از این طریق سرمایه و ثروت این برند فرانسوی را افزایش دهد. بنابراین توقف تولید یک خودروی پرفروش کاری بسیار اشتباه است. رنو طی چهار سال آینده 7 خودروی جدید از سگمنت‌های C و D به بازار عرضه خواهد کرد که دو مدل از آن‌ها از نوع الکتریکی هستند.

گروه رنو که به یکی از بهترین خودروسازان اروپا تبدیل شده است، سرمایه‌گذاری خود را روی برقی‌ کردن صنعت خودرو افزایش داده است. مدیرعامل رنو گفته است: ما از طریق نوآوری به یک برند فناوری تبدیل خواهیم شد.

 اولین خودرو الکتریکی شورولت بولت به تولید انبوه رسید

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)