بنیانگذار ایرانی رضوانی موتورز

کارخانه خودروسازی رضوانی توسط یک ایرانی به نام فردیس رضوانی بنیانگذاری شده است. فردیس رضوانی سال ۱۹۷۴ در تهران متولد شد. پدر او خلبان جتهای جنگنده بود و همین موضوع سبب شد فردیس از سنین کم عاشق هواپیماهای جنگنده شود.
بنیانگذار ایرانی رضوانی موتورز

فردیس در سال ۱۹۸۳ در سن ۹ سالگی به همراه پدر و مادرش برای ادامه زندگی به آمریکا مهاجرت کرد.

آقای رضوانی به همراه دوست آذری خود در سال ۲۰۰۶ یک خودرو طراحی کرده و طراحی خود را به یک شرکت خودروسازی دیگر فروختند و همین امر موجب شد بتوانند مقداری پول برای تولید خودروی شخصی شان بدست بیاورند.

رضوانی توسط  پولی که در آورده بود و سرمایه گذاری شخصی توانست در سال ۲۰۱۴ شرکت رضوانی موتورز را تاسیس نمایند. این کمپانی واقع در کالیفرنیا آمریکا است.

اولین خودرو رضوانی بیست

سال ۲۰۱۵ کمپانی رضوانی عکسها و جزئیاتی از طراحی  اولین خودروی خود رونمایی کرد که beast نام داشت. beast به معنای هیولا است.

سبک طراحی زیبای این خودرو و توانایی‌های سرعت و شتاب آن سبب شد تا قبل از رونمایی رسمی ۲ عدد از این خودرو پیش فروش شود و همین امر عامل شروع موفقیت رضوانی موتور محسوب می شد. این خودرو تماماً از فیبرکربن ساخته شده بود و وزن خیلی کمی داشت.

 

طراحی خودرو نیز بسیار خاص و زیبا است و شباهت های بسیاری نیز به جنگنده ها دارد که البته با توجه به علاقه ی بسیار زیاد فردیس رضوانی به خودرو های جنگنده چندان دور از ذهن نیست

دومین خودرو رضوانی بیست ایکس

 بعد از خودرو بیست  رضوانی مدل قوی تری از آن یعنی beast x را رونمایی کرد  که ۸۴۰ کیلوگرم وزن و ۷۰۰ اسب بخار قدرت داشت. این خودرو همچنین از یک موتور ۲۴۰۰ سی سی بهره برده و تنها در 2.5 ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

سومین خودرو رضوانی بیست آلفا

 در اوایل  سال ۲۰۱۶ این کمپانی از خودروی جدید خود به نام بیست آلفا رونمایی کرد. این خودرو بر پایه یک شاسی بلند آلومینیومی ساخته شده است و پیشرانه ۲.۴ لیتری آن می تواند ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید نماید و شتاب صفر تا صد این خودرو ۳.۲ ثانیه است . 

 

چهارمین خودرو رضوانی بیست آلفا ایکس

بعد از آن رضوانی از خودروی بیست آلفا ایکس خود رونمایی کرد که قیمت ۲۲۵ هزار دلاری برای این خودرو در نظر گرفته شده بود. این خودرو از موتور ۲.۵ لیتری با قدرت ۷۰۰ اسب بخار بهره می برد که می تواند این هیولا را ظرف مدت زمان ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

 

پنجمینن خودرو رضوانی تانک

بعداز آن در سال ۲۰۱۷ رضوانی خاص ترین خودروی خودش را معرفی کرد .  این خودرو یک شاسی بلند با ظاهری خشن و خاص است که تانک نام دارد. . رضوانی تانک بر روی پلت فرم و شاسی جیپ رانگلر ساخته شده است  ولی دچار تغییرات زیادی شده است. تانک از یک موتور ۶.۴ لیتری ۸ سیلندر با ۵۰۰ اسب بخار قدرت بهره می برد.

 

از جالب ترین موضوعات مربوط به این خودرو یعنی رضوانی تانک می توان به آپشنهای نظامی آن مثل پنل های ضد گلوله و دوربین های حرارتی اشاره کرد. همچنین این خودرو از پکیج های بسیار قدرتمند آفرودی هم برخوردار است که این خودرو را برای حضور در هر راهی  آماده می کند. 

جالب است  بدانید اکنون رضوانی موتورز قابلیت جذابی  نیز به سایت خود اضافه کرده که میتوانید تانک رضوانی اختصاصی خودتون رو بسازید و قیمت خودرو را هم آنلاین محاسبه میکند

نسخه قوی تر :رضوانی تانک نظامی

به خاطر داشتن  طرفداران زیادی که این خودرو پیدا کرد مدل های پیشرفته تر و قوی تری از این خودرو مثل نسخه military یا نسخه نظامی تانک هم  عرضه و رونمایی شد.  در این نسخه از لاستیکهای ضد پنچری، بدنه ضد گلوله و بمب و قدرت بالاتر موتور بهره می برد.

در سال  ۲۰۱۹ نیز رضوانی نسخه جدید تانک را ارائه کرد که از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت بهره می برد و یک خودروی فوق العاده خاص شاسی بلند محسوب می شود. که می‌توان آن را در حال حاضر قوی ترین  شاسی بلند در جهان نامید.

تمامی مدل های این کمپانی به تعداد کم و محدود تولید می‌شوند و هیچ کدام تعداد بالایی ندارند. برای این کار چند دلیل است که از آن جمله می توان به حفظ خاص بودن خودرو و نیز عدم نیاز به گذراندن آزمون های ایمنی برای حضور در بازارهای آمریکا و اروپا اشاره کرد. چون اگر خودرویی بخواهد بیش از ۲۰۰ عدد تولید بشود الزامی است که  این آزمون ها را انجام دهد که هزینه بسیار بالایی برای کمپانی در پی دارد.

آقای فردیس رضوانی یکی از با استعدادترین و خوش ذوق ترین ایرانی ها در عرصه خودروسازی است و به گفته خودش نیز  یکی از از اهداف او راه اندازی یک خط تولید خودرو در  کشور خودش ایران است.

 این مطلب مقایسه خودرو آفرودی را هم بخوانید

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)