دو انتخاب آفرودی؛ پاترول بخریم یا جیپ

انتخاب بین پاترول یا جیپ صحرا به یک چالش جذاب برای عاشقان آفرود و یا افراد طبیعت دوست تبدیل شده و حتی کار به جایی کشیده که بعضی مواقع قدرت آنها را در برابر یکدیگر مقایسه می‌کنند.
دو انتخاب آفرودی؛ پاترول بخریم یا جیپ

اما در هر صورت خرید و فروش جیپ صحرا و پاترول در بازار ایران رونق جالبی دارد.
پرداختن به مقایسه بین پاترول و جیپ صحرا موضوع جالبی است که طرفدار زیادی دارد و در این مطلب می‌خواهیم آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم.
قدرت پاترول در مقابل قدرت جیپ صحرا
در این خودرو از گیربکس 5 دنده دستی استفاده شده است که به صورت دیفرانسیل عقب استفاده می‌شود.
مشخصات فنی پاترول چهار در شامل استفاده از یک موتور 6 سیلندر و 12 سوپاپ است که حجم آن 4 لیتر است.
بنابراین فضای اتاق پاترول بسیار بزرگتر است و می‌توان از آن برای تعداد افراد بیشتری استفاده کرد.
اما خودرو پاترول برای کسانی که به صورت دسته جمعی به طبیعت می‌روند و نیاز به فضای بیشتری دارند انتخاب بهتری محسوب می‌شود.
برتری‌های پاترول
اگر به دنبال بهانه برای خرید پاترول هستید، بهانه‌های مختلفی وجود دارد.
در ضمن ظاهر جیپ صحرا بسیار بهتر از پاترول است و مطمئناً از انتخاب آن پشیمان نخواهید شد.
به عنوان نتیجه گیری به خاطر داشته باشید که مزایای زیادی برای خرید و فروش جیپ صحرا یا خرید و فروش پاترول وجود دارد.

ظاهر خودرو در انتخاب بین آنها

پاترول‌ها در دو مدل 4 در و 2 در در بازار موجود هستند و جیپ صحرا عمدتاً دو در هستند. بنابراین فضای اتاق پاترول بسیار بزرگتر است و می‌توان از آن برای تعداد افراد بیشتری استفاده کرد. اگر معیار شما برای خرید ماشین آفرود، صرفاً زیبایی باشد، بدون شک خودروی جیپ انتخاب بهتری محسوب می‌شود. این خودرو هم جمع و جورتر است و هم از لحاظ ظاهری مورد پسند جوانان است. اما خودرو پاترول برای کسانی که به صورت دسته جمعی به طبیعت می‌روند و نیاز به فضای بیشتری دارند انتخاب بهتری محسوب می‌شود. در هر صورت این سلیقه شما برای خودرو است که مشخص می‌کند دقیقاً کدام گزینه برای شما بهتر است.

برتری‌های پاترول

 اگر به دنبال بهانه برای  خرید پاترول  هستید، بهانه‌های مختلفی وجود دارد. در وهله اول موتور استفاده شده در این خودروها بسیار قوی است و امکان استفاده از آن در شرایط مختلف برای ما وجود دارد. در ضمن از این خودرو برای یک ماشین طبیعت گردی و آفرود می‌توان استفاده کرد که انتخاب جوانان است. در ضمن اکثر پاترول‌های موجود در بازار طول عمر خوبی دارند و نشان می‌دهد که اگر بتوانید یک خودروی خود و سرحال پیدا کنید، برای برنامه بلند مدت مناسب است.

برتری‌های جیپ صحرا

 اما اگر می‌خواهید پرداخت قیمت جیپ صحرا برای شما توجیه‌پذیر باشد، هم می‌توانید به ظاهر جوان پسندانه آن بسنده کنید و هم شاسی مقاوم آن را به عنوان یک عامل مهم در نظر بگیرید. شاسی استفاده شده در این جیپ‌ها مقاومت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل شما هیچ نگرانی در بردن آن به جاها و مسیرهای صعب العبور نخواهید داشت. در ضمن ظاهر جیپ صحرا بسیار بهتر از پاترول است و مطمئناً از انتخاب آن پشیمان نخواهید شد.

قدرت پاترول در مقابل قدرت جیپ صحرا

 وقتی که به توانایی پاترول چهار در و دو در نگاه می‌کنیم، شاید به نظر برسد که جیپ صحرا توانایی مقاومت در برابر آن را نداشته باشد. اما اگر این دیدگاه را دارید بهتر است که طرز فکر خود را عوض کنید. توصیف این خودروها را از مشخصات فنی جیپ شروع می‌کنم.

در این خودروی نسبتاً زیبا و پرطرفدار از یک موتور با حجم 2776 سی‌سی استفاده شده است که از 4 سیلندر خطی و 16 سوپاپ بهره می‌برد. این موتور می‌تواند 165 اسب بخار در 3600 دور در دقیقه به همراه حداکثر گشتاور 360 نیوتون متر در 3000 دور در دقیقه فراهم کند. در این خودرو از گیربکس 5 دنده دستی استفاده شده است که به صورت دیفرانسیل عقب استفاده می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد آن 9.7 ثانیه برآورد می‌شود.

مشخصات فنی پاترول چهار در شامل استفاده از یک موتور 6 سیلندر و 12 سوپاپ است که حجم آن 4 لیتر است. این موتور نسبتاً قوی می‌تواند 145 اسب بخار و حداکثر گشتاور 290 نیوتن‌متر برای خودرو فراهم کند. گیربکس استفاده شده در این خودرو به صورت چهار یا پنج سرعته دستی است که هر دو محور جلو و عقب را درگیر می‌کند. بنابراین به شکل عجیبی امکان استفاده از آن در شرایط سخت وجود دارد. با این مشخصات فنی این شما هستید که برای خرید پاترول اقدام می‌کنید یا دوست دارید که با  خرید جیپ صحرا  یک ماشین شکیل‌تر و جمع و جورتر داشته باشید.

پشتیبانی و قطعات یدکی
پاترول از نظر پشتیبانی خیلی خوب است و چون موتورش ساخت ایران است (با زامیاد وانت یکی است)هیچ مشکلی ندارد بعضی قطعات اطاقش کم است مثل زه دور شیشه ها..فایبر گلاس عقب ...
جیپ صحرا هم قطعاتش به وفور در انواع امریکایی (چون کپی امریکایی است)ژاپنی(ایضا کپی) هندی....موجود است
جیپ کاام چون بطور تجاری وارد ایران نشده..در بازار قطعات ندارد و هرچه هست مزایده نهادها و ارگانها..یا اوراق کردن ماشینها است که در بعضی مواقع باعث دردسر میشود و اجبارا با قطعات مشابه ماشینهای دیگر تعمیرات انجام میشود.

قابلیت آفرود:
مطابق تجربیات من بهتریت قابلیت آفرود را جیپ کاام دارد که با اندازه کوچک و فرزی موتور گیربکس از هر آزمونی سربلند بیرون می اید.
جیپ صحرا هم جون نسبت وزن به قدرتش خیلی خوب است و اندازه اش هم مناسب است به خوبی قابلیت افرودش را نشان میدهد ضمن اینکه انواع گیربکس سنگینش در افرود بهتر عمل میکنند.
نیسان پاترول در مقایسه...قابلیت افرود ضعیفتری دارد...وزن سنگین...اطاق بزرگ ..باعث گرفتاری جلو عقب ماشین میشوند.

 در آخر میتوان گفت نسبت به تفاوت ها و امکانات این دو ماشین انتخاب این محصول کاملا سلیقه ایست.

مشاهده مطالب بیشتر پیرامون شاسی بلند مفهمومی روبیکان

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)