محبوب ترین خودرو های کلاسیک موجود در بازار ایران

خودرو های خاص و کلاسیک به دلیل هزینه های بالا تنها در نمایشگاه ها نگهداری می شوند. این خودرو ها مشتری های خاص خودشان را دارند. در ادامه این مطلب به بررسی چند خودرو کلاسیک موجود در ایران می پردازیم.
محبوب ترین خودرو های کلاسیک موجود در بازار ایران

با رشد و پیشرفت صنعت ماشین سازی در جهان خودرو های نسل قدیمی تر برند ها به کلکسیون ها پیوستند و این خودرو ها را به صورت انگشت شمار می توان در خیابان ها دید. استفاده نکردن از این خودرو ها دلیل بر این نیست که خودرو های کلاسیک به دست فراموشی سپرده شده اند و یا از ارزش آنها کاسته شده، بلکه این خودرو ها ارزش خود را حفظ کرده و به قیمت آن نیز افزوده شده است.

نسل اول فولکس واگن گلف

یکی از خاص ترین و ارزشمند ترین خودرو های شرکت خودرو سازی فولکس واگن، نسل اول گلف است. هندلینگ کم نظیر این خودرو یکی از دلایل محبوبیت گلف می باشد. نسل اول گلف طی همکاری شرکت اتویونیون و فولکس واگن ساخته شد. اتاق و بدنه این خودرو را جیورجتو جیوجا هنرمند ایتالیایی طراحی کرده است.

 خودرو کلاسیک 8 سیلندر، پونتیاک جی تی او (Pontiac GTO) مدل ۱۹۶۸

بعد از گذشت نیم قرن هنوز هم کوپه زیتونی محبوبیت خود را در میان ماشین بازان کلاسیک حفظ کرده است. دیفرانسیل عقب این خودرو از موتور پونتیاک با حجم ۷.۵ لیتری و ۸ سیلندر تخت ساخته شده. و پونتیاک جی تی او کلاسیک توانایی تولید 390 اسب بخار نیرو را دارد. این خودرو به قدری خاص می باشد که به جرات می توان آن را با کوپه های مدرن قیاس کرد. 

مرسدس بنز 1977 یک آلمانی اصیل

علاقه ایرانی ها از دیرباز به خودرو های کمپانی بنز یک امر عادی بوده، چنان که در حال حاضر نیز خودرو های کلاسیک بنز در کنار خودرو های آخرین سیستم مدرن در خیابان ها به چشم می خورند. امکانات بی نظیر این خودرو سواری راحتی را برای راننده به ارمغان می آورد، مثل چراغ پارک، کولر و بخاری صندلی‌های چرم، و همچنین دارای موتور 2800سی سی 6سیلندری می باشد. مرسدس بنز یکی از خودرو های لوکس خانواده اشرافی است. این خودرو علاوه بر آلمان در ونزوئلا نیز تولید شد.

 

آمریکایی اخمو، بیوک سنچوری کوپه

 

میان کلاسیک بازان خودرو های آمریکایی محبوبیت خاص و بالایی دارند. یک آمریکایی خاص دارای بدنه پنج متری بی شک یک هیولای دوست داشتنی است. یکی از نماد های تجدد در سال های 54 تا55 در ایران بیوک سنچوری بود. این خودرو دارای موتور 8 سلیندری و 7.5 لیتری است که می تواند 110 اسب بخار قدرت تولید کند.

 

 آمریکایی جسور، فورد موستانگ مک وان

 بعد از گذشت نیم قرن این سری از خودرو های فورد همچنان در بین ماشن بازان محبوب و با ابهت است. فورد موستانگ یک کلاسیک خاص و دوست داشتنی است. این خودرو دارای موتور8 سیلندری می تواند 300 اسب بخار نیرو تولید کند.. از این خودرو در رالی نیز استفاده می کنند.

 

بی ام و مدل ۲۰۰۲

مدل های زیادی از بی ام و در بازار کلاسیک ایران یافت می شود. بی ام و خودرو های خود را تقویت می کرد برای شرکت در مسلبقات رالی. این خودرو 257 اسب بخار قدرت داشت و می توانست در کمتر از 7 ثانیه از صفر به 100 برسد. این یعنی حدود 210 کیلومتر سرعت می گرفت.

 

کادیلاک فلیت وود ۱۹۷۶ خودرویی با ظاهر خشن

 این خودرو یک سدان کشیده و لوکس ۵.۸ متری است که ظاهری خشن و کشیده دارد. همین ظاهر کشیده و خشن این خودرو طرفداران زیادی دارد. کادیلاک فلیت با موتور ۸ سیلندر ۷۷۰۰ سی سی ۲۱۰ اسب بخار نیرو به راننده تحویل می‌دهد و یکی از گران‌ترین خودرو های کلاسیک‌ حاضر در ایران به حساب می آید.

 

خودروی سنگین و با قدرت، تویوتا سلیکا کوپه ۱۹۷۵

کوپه ژاپنی هنوز هم طرفداران زیادی دارد. تویوتا سلیک جزو اولین خودرو های اسپرت ژاپنی بود که وارد ایران شد.ظاهر جذاب این خودرو و موتور قدرتمندش نظر ایرانیان را نسبت به خودرو های ژاپنی عوض کرد. تویوتا سلیکا یک تن وزن دارد و می تواند نیرویی برابر با 140 اسب بخار تولید کند.

 

محبوب میانسالان، شورولت کاپریس تخم مرغی ۱۹۹۱

این کاپریس تخم مرغی همچنان محبوبیت بسیاری در دنیا دارد. شورولت تخم مرغی در سال ۱۹۹۱ از طرف مجله موتورترند جایزه سال خودروهای آمریکایی را کسب کرد. این خودرو در بین افراد میانسال محبوبیت بسیاری داشت و ۸۰ درصد خریدان آن بالای ۵۰ سال و نیمی از آنها هم بالای ۶۵ سال سن داشتند.

اگر علاقه مند به خودرو کاپریس کلاسیک هستید تاریخچه این خودرو را در این مطلب بخوانید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)