اولین اطلاعات از نیسان قشقایی 2021

نیسان قشقایی در اروپا فروشی بالای سه میلیون دستگاه داشته است. می توان گفت این کراس اوور برای خودرو سازان ژاپنی محصول بسیار مهمی بشمار می آید. شرکت نیسان روز های سختی را پشت سر می گذارد، این شرکت قصد دارد با معرفی نسل سوم قشقایی خط تولید خود را احیا کند.
اولین اطلاعات از نیسان قشقایی 2021

نیسان نسل جدید قشقایی را با تغییرات عمده ظاهری و فنی رونمایی کرده است. این محصول به رقابت با فولکس واگن تیگوان به عنوان پر فروش ترین شاسی بلند سایز متوسط در بازار خودروی اروپا خواهد رفت.

طراحی ظاهری نیسان قشقایی 2021

نیسان قشقایی در بعضی از بازار های بزرگ جهانی به نام روگ اسپرت نیز شناخته می شود. در طراحی این خودرو چراغ های جلو با دیزاین بومرنگ مانند است که در بیشتر محصولات این شرکت دیده می شود. طول بدنه 35 میلی متر نسبت به نسخه قبلی بیشتر شده همچنین خطوط و زاویه روی بدنه وضوح بیشتری پیدا کرده است.

35 میلی متر ارتفاع و 32 میلی متر عرض و فاصله بین دو محور این خودرو نیز 20 میلی متر نسبت به نسخه قبلی افزایش پیدا کرده است. یکی دیگر از آپشن های قشقایی جدید می توان به چراغ های LED ماتریکس اشاره کرد، پرتو نور با توجه به شرایط جاده و ترافیک به صورت خودکار تنظیم می شود. این خودرو در 11 رنگ قابل سفارش است.

طراحی کابین نیسان قشقایی 2021

با افزایش فاصله 28 میلی متری بین دو محور فضای پا سرنشینان ردیف دوم به میزان قابل توجهی تغییر کرده است. همچنین اکنون فاصله بیشتری میان راننده و سرنشین جلو وجود دارد. نیسان قشقایی جدید نسبت به نسخه قبلی هم کاربردی تر شده و همچنین 50 لیتر فضای بار بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می دهد. علاوه بر افزایش فضای داخل کابین، تکنولوژی به کار رفته هم ارتقا پیدا کرده است و یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در مقابل راننده قرار دارد که هم از اندروید و اپل پشتیبانی می کند. برای راحتی سرنشینان دو پورت USB  یکی در ردیف جلو و دیگری در ردیف عقب تعبیه دیده شده است. همچنین کیفیت مواد اولیه نسبت به قبل افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. سیستم ایمنی نیسان دارای پکیج کمکی راننده ProPilot را با کیسه ایمنی هوا بین صندلی های جلو برای قشقایی جدید تدارک دیده است. صندوق عقب نیز ظرفیتی بیش از 500 لیتر دارد و فضای زیرین آن نیز در دسترس خواهد بود. درب صندوق به صورت کاملا الکتریکی باز و بسته می‌شود و امکان باز کردن آن با حرکت دادن پا در بخش زیرین صندوق میسر شده است.قبلا این قابلیت تنها در خودروهای لوکس بازار به کار برده می‌شد.

مشخصات فنی نیسان قشقایی 2021

در نسل های قبلی نیسان هیچ پیشرانه دیزلی عرضه نکرده بود ولی در عوض قشقایی جدید به یک پیشرانه 1.3 لیتری توربوشارژ با سیستم هیبریدی ملایم مجهز شده که قادر به تولید 138 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور است. همچنین نسخه قدرتمندتر همین پیشرانه هم با 156 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور برای قشقایی قابل سفارش است. در هر دو مدل پیشرانه، نیروی تولیدی توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به محور جلو منتقل می شود.

پلتفرم CMF-C قشقایی به مهندسین نیسان این اجازه را داده که ضمن هیبریدی کردن پیشرانه، تا حد ممکن از اضافه وزن قشقایی جدید نسبت به نسخه پیشین بکاهند. به عنوان مثال درب فضای بار 2.6 کیلوگرم سبکتر از نمونه پیشین بوده که به لطف استفاده از مواد کامپوزیتی حاصل شده است. تمامی درها، گلگیرهای جلو و کاپوت از آلومینیوم ساخته شده اند که 21 کیلوگرم وزن قشقایی را کاهش داده اند. سایر اقدامات صورت گرفته باید اظهار کرد که بدنه نیسان قشقایی جدید 60 کیلوگرم سبک تر و 41 درصد سخت تر از نسخه پیشین است.

سیستم تعلیق نسخه اصلی نیسان از نوع پیچی است ولی در نسخه جدید به صورت 20 اینچی و نسخه تمام چرخ محرک قابل سفارش است. همچنین با افزایش سیستم فرمان برقی باعث افزایش عملکرد و پایداری در جاده و پیچ های تند می شود. کمپانی نیسان اطلاعات بیشتر درباره جزئیات این محصول را در زمان نزدیک شدن به عرضه ی این محصول در دسترس قرار می دهد.

اولین خودرو الکتریکی شورولت بولت به تولید انبوه رسید 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)