کارواش سیار چیست؟؟؟

کارواش سیار به کسب و کاری با درآمد خوب و سرمایه ی کم گفته می شود که در آن نفراتی جهت نظافت خودرو به محل مشتری اعزام می شوند. روش های مختلفی جهت انجام این کار وجود دارد که در ادامه به تفصیل به آنها خواهیم پرداخت.
کارواش سیار چیست؟؟؟

کارواش سیار از گذشته تا امروز

کارواش سیار یا همان کارواش در محل، کسب و کاری است که در آن یک تیم یک نفره یا دو نفره با تجهیزات و مواد لازم به محل انتخابی مشتری اعزام شده و در انجا به نظافت خودروی ایشان می پردازند.

این حرفه با توجه به مزایای استراتژیک به عنوان یک کسب و کار  کم خرج در راه اندازی، گزینه ای جذاب برای افرادی است که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار پرمخاطب و مناسب برای خود هستند.
اما قبل از هر چیز بهتر است نگاهی به گذشته ی این کسب و کار در ایران و سیر تکامل آن از بابت روش های مختلف اجرا داشته باشیم.
کارواش سیار برای اولین بار در ایران توسط مجموعه ی تام سرویس (بنیانگذار تام کلین) در دهه ی هشتاد شروع به فعالیت نمود. تام سرویس در ابتدای اجرای این ایده از روش کارواش با آب یا همان کارواش سنتی استفاده می کرد. به این شکل که وانت های تام سرویس به مخزن آب، موتور برق و تجهیزات کارواش از قبیل کف پاش و جت واش مجهز شده بودند.
اما خیلی زود موانع و معایب کارواش با آب موجب تغییر روش و حذف آب از روش اجرایی واحدهای سیار تام سرویس شد. معایبی که به عنوان مهمترین آنها می توان به کثیف شدن پارکینگ و اعتراض همسایگان از بابت خیس و کثیف شدن ماشین های کناری اشاره نمود. همچنین ورود وانت مخزن دار به پارکینگ و سد راه برای ماشین های همسایگان مشکل بزرگ دیگر این روش برای تام سرویس بود.

تغییر روش و حذف آب از کارواش سیار تام سرویس

با توجه به مواردی که اشاره شد، تام سرویس جهت توسعه ی کار و افزایش رضایت مشتری همچنین چابک تر و انعطاف پذیر تر شدن در اجرا ناگزیر به حذف آب از شستشوی ماشین مشتری ها بود. به همین دلیل تیم تحقیقات و پژوهش این مجموعه مشغول به بررسی روش های دیگر پرداخت. شستشوی بدون آب خودرو با محصولات کارواش نانو امریکایی و اروپایی به عنوان گزینه ی اول و شستشوی بدون آب خودرو با کارواش بخار به عنوان گزینه دوم در دستورکار تست و بررسی قرار گرفت.

کارواش بدون آب

مورد اول یعنی استفاده از محصولات کارواش نانو ( که در آن زمان گزینه ایرانی وجود نداشت) در تست های اجرایی مورد قبول واقع شد و قابلیت اجرایی کار را از بابت چابکی و کم هزینه بودن همچنین انعطاف پذیری بالای روش های اجرایی، با رشد قابل توجهی مواجه شد.
اما گزینه ی دوم یعنی کارواش بخار به دلیل گران بودن تجهیزات همچنین سخت بودن حمل نسبت به کارواش نانو و مهمتر از همه پر سر و صدا بودن دستگاه ها بطور کلی از روش های مد نظر تام سرویس حذف شد. نکته ی خیلی مهم از معایب کارواش بخار در روش سیار این بود که بخار دستگاه روی ماشین های کناری مینشست و موجب لک شدن آن ها و اعتراض همسایگان می شد.

انتخاب روش کارواش بدون آب برای کارواش سیار

کارواش سیار تام سرویس به عنوان اولین تیم اجرایی کارواش در محل در ایران، بعد از طی شدن مراحلی که به اختصار در بالا اشاره شد، روش کارواش نانو با استفاده از محصولات غربی را انتخاب نمود.
نگاهی به تاریخچه ی کارواش نانو در ایران

بعدها با توجه به افزایش قیمت محصولات غربی مجموعه ی تام سرویس از محصولات کارواش بدون آب چینی استفاده کرد. اما با توجه به کیفیت پایین محصولات چینی در آن زمان و افت کیفیت اجرا و نارضایتی مشتریان، سرانجام در اواخر دهه ی هشتاد تام سرویس تصمیم به تولید محصولات کارواش نانو با استفاده از دانش بومی فارغ التحصیلان دانشگاه های ممتاز صنعتی کشور گرفت. در آن زمان چهار محصول پایه ی مورد نیاز کارواش سیار توسط تام سرویس بصورت آزمایشگاهی تولید شد و در اختیار تیم اجرایی قرار گرفت. کمی بعدتر با تولید انبوه این محصولات و بروزرسانی فرمولاسیون ها و افزایش تنوع محصول، برند تخصصی تام کلین در راستای تولید لوازم آرایشی بهداشتی خودرو شکل گرفت.

کارواش سیار روی ماشین نقره ای

مزایای استفاده از کارواش نانو در کارواش سیار

همانطور که در بالاتر خواندید تیم تام سرویس پس از انجام تحقیقات جامع و اجرای روش های مختلف در نهایت روش کارواش بدون آب را جهت انجام کارواش سیار خود انتخاب نمود. و در ادامه جهت تامین واحدهای سیار خود برند تام کلین را بوجود آورد که به مزایای استفاده از این محصولات در کارواش سیار خواهیم پرداخت.

در مورد کارواش بدون آب با محصولات نانو جزییاتی وجود دارد که در با کلیک بر روی تیتر زیر می توانید ویزگی های مختلف و سوالات متداول در مورد کارواش نانو را به تفصیل مطالعه بفرمایید.

سوالهای متداول راجع به عملکرد کارواش نانو تام کلین

مزایا و امکانات کارواش نانو نسبت به کارواش بدون آب:

- کوچکتر و چابک شدن واحدهای سیار در تبدیل وانت های مخزن دار به موتورسیکلت های صندوق دار.
- رفع ممنوعیت ورود به پارکینگ های مختلف نسبت به زمانی که واحدهای سیار وانت و ون بودند.
- حذف آب از شستشوی ماشین ها و رفع مشکل خیس و کثیف شدن پارکینگ مشتری.
- حذف آب از شستشوی ماشین و رفع مشکل خیس و کثیف شدن ماشین های کناری.
- حذف آب از شستشو و رفع معایب استفاده از آب و جت واش از قبیل پوسیدگی و رنگ پریدگی با فشار آب.
- صرفه جویی در مصرف آب.
- بهره مندی از خواص محافظتی محصولات کارواش نانو تام کلین.
- دیرتر کثیف شدن خودروی مشتریان و افزایش رضایت مشتری.
- قابل اجرا بودن این روش در همه ی مکان ها و عدم انتشار الودگی به اطراف.
- کم هزینه بودن کار و کاهش نیاز به سرمایه.
- راحت بودن روش اجرایی برای اپراتورهای خانم و آقا

یک خانم در حال انجام کارواش نانو

استقبال روزافزون از کارواش نانو در واحد های جدید کارواش سیار

رفته رفته با افزایش تولید برند تام کلین و متمایل شدن مجموعه از ارائه خدمات به تولید محصولات، تیم تام سرویس خدمات کارواش سیار را کاهش داده و بیشتر به ارائه ی خدمات اموزشی به واحدهای تازه تاسیس کارواش سیار پرداخت. مجموعه ی تام سرویس مفتخر است در این سال ها حدود نود واحد صنفی کارواش سیار را در نقاط مختلف کشور اموزش داده و راه اندازی نموده است.
امروزه مشتریان محصولات تام کلین با خرید محصولات کارواش بدون آب این برند از مشاوره و پشتیبانی رایگان خدمات پس از فروش این برند با نام تام سرویس بهره مند می شوند.

کارواش بدون اب روی ماشین مشکی

مجموعه تام کلین جهت راحتی در حمل و نقل و اقتصادی بودن و بصرفه بودن این محصولات برای واحدهای خدماتی، این محصولات را بصورت کنسانتره تولید کرده و در اختیار مشتریان قرار می دهد. کنسانتره های کارواش بدون آب تام کلین از نظر اقتصادی بسیار بصرفه بوده و جوابگوی نیاز واحدهای کارواش سیار می باشد.

ملزومات راه اندازی کارواش سیار

شما برای راه اندازی کارواش سیار به چند مورد اصلی احتیاج دارید که شامل وارد زیر می شود:
- پایگاه اداری : جهت پاسخگویی به مشتریان و سفارش گیری (که با توجه به حجم کار میتواند از منزل یا یک مغازه کوچک گرفته تا پارکینگ مراکز تجاری با متراز مد نظر شما باشد)
- پایگاه تامین و آماده سازی: جهت شستشو و خشک کردن دستمالهای مخصوص و آماده سازی مواد و شارژ کردن کوله پشتی ها یا صندوق موتور سیکلت ها
- پارکینگ واحدهای سیار: جهت پارک شبانه ی موتورسیکلت ها و اتاق انتظار اپراتورها جهت اعزام
- تجهیزات از قبیل دستمال های ضد خش، بطری های مناسب ، جاروشارژی، لباس کار مناسب، ماشین لباسشویی، رخت آویز، سیم سیار و ...
- مواد مخصوص کارواش نانو

شما از این قسمت می توانید محصولات تخصصی کارواش بدون آب تام کلین را جهت استفاده در کارواش ها مشاهده بفرمایید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)