کارواش نانو چیست؟

کارواش نانو ، دوست دار محیط زیست، مهربان با مصرف کننده، دلسوز برای منابع طبیعی.
اینها ویژگی های اصلی محصولات کارواش نانو ی تام کلین هستند. نظافت تخصصی خودرو بدون نیازبه استفاده از آب.
کارواش نانو چیست؟

کارواش نانو چیست؟

کارواش نانو : برای پاسخ به این سوال ابتدا بهتر است عبارت نانو را معنا کنیم.
نانو در اصل به یک واحد اندازه گیری ذرات گفته می شود که ابعادی کوچکتر از میکرو دارد و به تکنولوژی هایی که از خواص بهینه ی مواد در این ابعاد کوچک بهره می گیرند تکنولوژی نانو گفته می شود.
این تکنولوژی در محصولات مختلفی مانند محصولات کارواش نانوی تام کلین بکار رفته است.
با توجه به توضیح مختصر بالا، کارواش نانو به روشی از شستشوی خودرو اطلاق می گردد که در آن از موادی استفاده می شود که دارای تکنولوژی نانو است. بخشی از این مواد را ذراتی کوچک تر از میکرو و معمولا بین یک تا صد نانومتر تشکیل می دهد. این ذرات کوچک موجب افزایش کارایی محصول و بهبود عملکرد آن می گردد.

کارواش نانو، بیش از پانزده سال است در کشورهای غربی توسط شرکتهایی با سابقه ی بسیار طولانی در تولید محصولات شوینده و محافظت کننده ی خودرو، تولید و مورد استفاده ی مردم قرار گرفته است. اما بدلیل قیمت بالای این تولیدات با توجه به اختلاف ارزش واحد پول ایران، این تولیدکننده ها بصورت تخصصی و جامع وارد بازار مصرف این محصولات در ایران نشده اند و بعضاً فقط محصولات کارواش بدون آب (غیر نانو) باز هم با قیمتهای تقریبا بالاتر از توان خرید عامه ی مردم، بصورت جسته و گریخته وارد بازار ایران شده است.

در این میان از حدود اوایل دوران مطرح شدن ورود این محصولات به بازار ایران در دهه ی هشتاد و جدی تر شدن موضوع کم آبی و خشکسالی، مجموعه ی خودرویی پاسارگاد که در آن زمان به عنوان اولین اتوسرویس و کارواش سیار ایران با نام " تام سرویس " مشغول فعالیت بود، در بخش تولیدی این شرکت، با در نظر گرفتن شرایط و نیاز موجودهمچنین حفظ ارزش احترام به مشتری در راستای کارآفرینی و تولید ملی با کیفیت، برای اولین بار در ایران موفق به تولید محصولات ایرانی کارواش نانو، تحت برند " تام کلین " گردید. این مجموعه در ادامه با ابتکاری جالب و بوجود آوردن عنوان " لوازم آرایشی و بهداشتی خودرو" به عنوان شاخه ای از لوازم جانبی خودرو، مشغول به طراحی و تولید محصولاتی متنوع با توجه به نیاز مشتری نمود.

نانو بودن تکنولوژی مواد کارواش چه اهمیتی دارد؟

حال که با مفهوم عبارت کارواش نانو آشنا شدیم، شاید این سوال مهم برای شما پیش بیاید که نانو بودن برخی ذرات موجود در این شوینده ها چه مزیتی را ایجاد می کند؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که برای شستشوی یک خودرو و پاک کردن آلودگی ها از سطوح مختلف آن می بایست از یک عنصر جدا کننده ی آلودگی از سطح استفاده کرد.
همانطور که می دانید در روش های سنتی کارواش برای این منظور از آب فراوان و مواد کف کننده ی قوی و بعضا مخرب استفاده می شود. این کار از طرفی هدر رفت آب به عنوان ماده ای با ارزش و حیاتی را به دنبال داشته و از طرفی دیگر کار شستشوی ماشین با عملکردی ضعیف و مخرب انجام می شود. در نظافت و نگهداری خودرو با روش و محصولات کارواش نانو معایب کارواش سنتی با آب حذف شده و مزایای بسیاری به کارواش اضافه شده که در ادامه به آن می پردازیم.

اسپری چرم تام کلین در داخل خودروی لوکس

- برای آگاهی از معایب کارواش های سنتی اینجا کلیک کنید

همانطور که در سوال قبلی توضیح داده شد در محصولات کارواش نانو تام کلین به عنوان اولین تولیدکننده محصولات کارواش نانو در ایران از ذراتی بهره گرفته شده که بدون نیاز به آب گرفتن ، موجب جدا شدن آلودگی ها از سطح شده و این آلودگی ها پس از جدا شدن به همراه دستمال های مخصوص ضدخش تام کلین از سطح بدنه خودرو جمع آوری می شوند.

بعد از برداشته شدن آلودگی ها به کمک خواص تمیزکننده ی مواد کارواش نانو تام کلین ، نوبت به القای خواص مراقبتی این محصول می رسد که با ایجاد یک لایه ی بسیار نازک از ذرات محافظ رنگ خودرو، و پرداخت کردن سطح ،علاوه بر حفظ براقیت رنگ، موجب محافظت از رنگ ماشین نیز می شود.
این لایه ی صیقلی از واکس محافظ دارای یک مزیت بسیار مهم دیگر نیز هست.
کارواش نانو سبب می شود تا چسبندگی سطح خودرو با آلودگی ها به میزان حدودا چهل درصد کاهش یافته و خودرو شما بر خلاف گذشته برای مدت زمان بیشتری تمیز بماند و در عین حال در شستشوی بعدی زودتر تمیز شود و مواد کمتری نیز مصرف گردد.

از ویژگی های دیگر محصولات کارواش نانو تام کلین می توان به افزایش خاصیت آبگریزی سطح نیز اشاره نمود. این ویژگی به همراه خواص آنتی استاتیک مواد بکار رفته در آن موجب بهبود عملکرد در ماندگاری پاکیزگی بر روی ماشین می شود. همچنین برای بالا بردن راندمان عملکردی محصول به ویژه در فصل های بارانی سال، کاملا موثر است.

کارواش نانو تا چه حد به صرفه جویی در مصرف آب کمک می کند؟

نیاز به نظافت و تمیزی ماشین، همیشه وجود دارد. در کشورهایی مثل ایران با توجه به شرایط آب و هوایی، این نیاز از طریق روشهای مختلفی از قبیل کارواش سنتی ، کارواش اتوماتیک ،کارواش بخار، شستشوی خانگی و شستشوی بدون آب انجام می پذیرد. شستشوی بدون آب به دو قسمت تقسیم می گردد.
یکی با استفاده از مواد پاک کننده معمولی و دیگری استفاده از مواد پاک کننده و محافظ کارواش نانو .

در سبد تولیدات برند تخصصی تام کلین ، برای پاسخگویی به نیاز مشتری با بهره گیری از دانش روز برای تحصیل بهترین عملکرد درهر بخش ، محصولات متنوعی وجود دارد.

بطور مثال از یک بطری کارواش نانو تام کلین با حجم چهارصد و هشتاد سی سی بصورت نرمال می توان برای 7 تا 10 نوبت نظافت و شستشوی بدون آب خودرو با سایز متوسط استفاده کرد. با استفاده از این محلول، پوشش تشکیل شده روی سطح رنگ علاوه بر خواص زیبایی و محافظتی موجب کاهش حدود سی الی چهل درصدی چسبندگی های معمول شده و در دفعات بعدی استفاده از این محصول، میزان مصرف مواد کاهش پیدا کرده همچنین سرعت انجام کارواش نیز افزایش می یابد.

از آنجایی که برای هر مرتبه شستشوی خودرو با آب همچنین آلودگی هایی که بعد از شستشوی خودرو با آب به محیط اطراف وارد می شود، بطور میانگین 150 الی 200 لیتر آب مصرف می شود با یک حساب سرانگشتی ، هر اسپری کارواش بدون آب تام کلین با توان شستشوی بدون آب خودرو برای 7 الی 10 مرتبه ، موجب صرفه جویی در مصرف آب به میزان بیش از 1500 تا 2000 لیتر خواهد شد.

برای استفاده از محصولات کارواش نانو باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

نکته مهم دراستفاده از محصولات کارواش نانو این است که سطح بدنه خودرو به هنگام استفاده از این محصولات نباید داغ باشد. چراکه همانطور که در بالا اشاره شد ابعاد بسیار ریز این محصولات در داخل محلول شناور هستند و از آنجایی که این محصول، محصولی کم مصرف می باشد و مقدار بسیار کمی از آن برای شستشوی خودرو کافی است (حدود پنجاه تا صد میلی لیتر ) در صورت داغ بودن سطح ، هنگام اسپری شدن مقدار زیادی از ترکیبات مایع آن درجا تبخیر می شود. از این رو خواص محصول با تغیرات روبرو شده و کارایی خود را تا حدی از دست می دهند. به همین خاطر در فصول گرم سال توصیه می شود ماشین در سایه کارواش شود و محلول کارواش نانو تام کلین بجای اسپری شدن روی بدنه، روی دستمال مخصوص اسپری شود.

نکته دیگر اینکه سطح بدنه خودرو که نیازمند مراجعه به کارواش است، مملو از گرد و خاک و گل و لای و دوده و دیگر آلودگی ها است. توصیه می شود حتما برای انجام کارواش نانو، از دستمالهای میکروفایبر ضدخش تام کلین استفاده کنید.
چرا که دستمالهای رایج و سنتی مثل لنگ یا تنظیف کرباس، گرد و خاک و آلودگیها را در زیرخود جمع کرده و مانند یک سمباده عمل می کنند. اما درهنگام استفاده از دستمالهای میکروفایبر ضدخش تام کلین این آلودگیها پس از جداشدن از روی سطح به کمک مواد نانو، در لابلای پرزهای ایستاده ی دستمالهای مذکور قرار می گیرند و این پرزهای ایستاده تا قبل از اشباع شدن از آلودگیها ، به هنگام استفاده از کارواش نانو مانع از ایجاد خط و خش روی بدنه ی خودرو می شوند.

در نتیجه هرچقدر خودرو کثیف هم باشد با استفاده از کارواش نانو قابل شستشو است با این تفاوت که تعداد دستمال ضدخش بیشتری برای نظافت آن بکار می رود و این دستمالها در پایان کار به راحتی با آب سرد شسته شده و مجدد پس از خشک شدن مورد استفاده قرارمی گیرند.

عکی اسپری های کارواش تام کلین روی بلیزر

در سبد تولیدات برند تام کلین چه محصولاتی وجود دارد؟

تام کلین، اولین تولیدکننده‌ محصولات ایرانی کارواش نانو با بیش ازیک دهه سابقه درتولید و اجرا با علامت تجاری ثبت شده به شماره ی اختصاصی: 248204 است. که با بهره مندی از دانش بومی و توان متخصصین فارغ التحصیل از دانشگاههای ممتاز صنعتی کشور از قبیل دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر در حال تولید محصولات تخصصی آرایشی بهداشتی خودرو بافرمولاسیونهای ویژه و دوستدار محیط زیست می باشد.

کیفیت قابل اتکا و قیمتهای رقابتی همچنین پشتیبانی فنی محصولات تامکلین موجب استقبال روزافزون مشتریان عزیز از این برند شده و افزایش تنوع محصولات آنرا درسالهای اخیر به دنبال داشته است که بطور کلی می توان محصولات این برند ایرانی را در چهار دسته ی اصلی زیر تقسیم بندی نمود:

مزایای این محصولات در بهبود فضای کسب و کار چگونه است؟

با توجه به تغییرات در سبک زندگی شهری، ترافیک، کمبود منابع آب، موانع محیط زیستی و صرفه جویی در وقت و انرژی، نیاز به تمیز بودن خودرو همان نیازی است که می بایست برای رفع آن از روشهای مبتکرانه و خلاق مانند کارواش نانو بهره گرفت. در این بین می توان با توجه به تولید شوینده های مدرن تام کلین بدون نیاز به آب و پیدایش بسترهای مجازی در مدیریت کسب و کار، استارت آپ های جدید و پرمنغعتی را روانه ی بازار نمود.

سفارش گیری آنلاین و انجام کارواش بدون آب در محل، با استفاده از محصولات کارواش نانو تام کلین ، همچنین آموزش و پشتیبانی رایگان توسط کارشناسان این مجموعه ، فرصت بسیار مناسبی را در اختیار متقاضیان قرارداده تا به پشتوانه ی دانش فنی و تجربه ی بیش از ده ساله ی این تیم مجرب و بهره مندی از امکانات و تسهیلات در نظر گرفته شده در طرح های کارآفرینی آن، به سرعت استارت آپ خود را با تثبیت و با گسترش همراه سازند.

کم هزینه و پر درآمد بودن این کسب و کار یعنی کارواش نانو نسبت به روش های پر هزینه و منسوخ سنتی، به علاوه ی بازار بزرگ و بکر کارواش آنلاین در محل از یک سو، همچنین فراهم شدن بستر مجازی مدیریت این کسب و کار در قالبهای آی تی از سوی دیگر، فرصت بسیار مناسبی را در اختیار متقاضیان راه اندازی تیم های اجرایی کارواش سیار قرار داده است. این عزیزان می توانند از همراهی تیم آموزشی و پشتیبانی فنی تام کلین در مسیر کسب و کار خود بهره مند شوند.

- جهت مطالعه ی بیشتر در مورد کسب و کار کارواش سیار اینجا کلیک کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر