ترفند های کاربردی برای ماشین

امروزه تمام خانواده ها دارای یک دستگاه خودروبرای ترددهای درون شهر و سفرهای خارج از شهر هستند. اگر خانواده‌ای را می‌شناسیدکه هنوزصاحب ماشین شخصی خودنیستند آن‌ها هم قطعا در آینده‌ای نه‌چندان دور نیاز به این وسیله‌ی حیاتی احتیاج خواهند داشت.
ترفند های کاربردی برای ماشین

- از داغ شدن بیش از حد فرمان جلوگیری کنید

 .

حتماً برای شما هم پیش آمده است؛ هنگامی که خودروی خود را در پارکینگ‌های سر باز و در هنگام روزهای داغ تابستانی در معرض مستقیم نور خورشید قرار می‌دهید، فرمان ماشین به قدری گرم می‌گردد که استفاده‌ی از آن تقریباً غیر ممکن می‌شود. راه رفع این مشکل نیز ساده می‌باشد. تنها کافی است پس از پارک کردن اتوموبیل‌تان، فرمان را به صورت 180 درجه بچرخانید تا قسمت پایینی آن بالا بیاید و در معرض مستقیم آفتاب قرار گیرد. در چنین حالتی، بخش‌هایی از فرمان که شما در حالت عادی آن را در دست خواهید گرفت، در قسمت پایین قرار گرفته و نور خورشید به صورت مستقیم به آن تابش نخواهد کرد.

- باز کردن درب نوشیدنی بدون نیاز به در باز کن

 

اگر می‌خواهید در درون خودروی خود از نوشیدنی استفاده کنید، اما وسیله‌ای برای باز کردن درب آن، از جمله در باز کن ندارید، تنها کافی است تا از کمربند ایمنی موجود در ماشین‌تان کمک بگیرد. برای این کار، قسمت آهنی سر کمربند را به صورت افقی بر روی درب نوشیدنی قرار دهید و با یک فشار کوچک آن را باز کنید.

 

- روغن موتور را بدون نگرانی از هدر رفتن عوض کنید

 

نگران هدر رفتن روغن موتور و ریخته شدن آن بر روی سایر اجزای زیر کاپوت هستید؟ یک پیچ گوشتی بردارید، درب روغن موتور را باز کنید، پیچ گوشتی را در داخل محفظه قرار دهید و سپس روغن موتور را به کمک میله‌ی آهنی پیچ گوشتی وارد محفظه کنید، بدون این که نگران هدر رفتن آن و ریخته شدنش بر جای دیگر باشید.

- خوراکی‌ها را خنک نگاه دارید

 

در هنگام تابستان و روزهای آفتابی و گرم، خوراکی‌هایی که برای مصرف با خود در داخل خودرو حمل می‌کنید، می‌تواند با توجه به بالا بودن درجه‌ی حرارت در فضای داخل ماشین، غیر قابل استفاده گردند. مخصوصاً اگر این خوراکی‌ها شکلاتی بوده و گرم شدنشان مساوی با آب شدن شکلات‌ها باشد. یا این که نوشیدنی بوده و خنک نبودنشان باعث منصرف شدن شما از استفاده‌ی از آن‌ها شود. برای رفع این مشکل به شما توصیه می‌کنیم که دریچه‌ای را که در اغلب داشبوردهای اتوموبیل‌های امروزی وجود دارد، باز کنید تا باد کولر علاوه بر خنک کردن فضای داخلی خودرو، وارد داشبورد هم بشود و شما یک یخچال کوچک همراه در وسیله‌ی نقلیه‌ی خود برای خنک نگاه داشتن خوراکی‌هایتان داشته باشید.

- دانه های قهوه

دانه های قهوه آسیاب نشده را در یک توری بریزید و روی دانه ها عطر و ادکلن مورد علاقه خود را بپاشید. ترکیب عطر قهوه و عطر محبوب خودتان بهترین بوگیر برای ماشین است . اگرعطرتان روغنی باشد ، نتیجه بهتری می گیرید

استفاده از بالش‌های پشت تکیه‌گاه

بالش‌هایی که پشت تکیه گاه صندلی قرار می‌گیرند، نه تنها باعث زیبایی ماشین شما می‌شوند، بلکه باعث می‌شوند گردن شما در مقابل خستگی‌ها و صدمات احتمالی رانندگی طولانی مدت حفظ شود. پس سعی کنید از این نوع بالش‌ها خریداری نمایید و از آن‌ها استفاده کنید.

چگونه ماشین خود را با روکش طرح دار زیبا کنیم

با انتخاب روکش‌هایی که رنگ‌های شیک و لوکسی دارند و نیز از جنس‌های مرغوبی هستند، می‌توانید فضای داخلی ماشین خود را زیباتر و جذاب‌تر کنید. آیا تا به حال به ماشین‌هایی که روکش چرمی با رنگ شیری و یا زرشکی تیره دارند فکر کرده‌اید؟!! واقعاً این ماشین‌ها زیباتر و جذاب‌تر به نظر نمی‌رسند؟ پس در انتخاب روکش‌های ماشین خود دقت کنید تا پاسخ چگونه ماشین خود را زیبا کنیم بیابید.

چگونه ماشین خود را با مخزن پلاستیکی زیبا کنیم

این مخزن پلاستیکی که در صورت استفاده باید به تکیه گاه صندلی وصل کنید، با باز شدن درست همانند صندلی هواپیما یک فضای ثابت برای لیوان چای یا بطری آب ایجاد می‌کند. این مخزن پلاستیکی علاوه بر این که فضای داخلی اتومبیل شما را زیبا می‌کند، فضایی را برای نوشیدنی شما اختصاص می‌دهد.

استفاده از زیرسیگاری مخصوص در صورت سیگاری بودن

زیرسیگاری‌هایی که برای ماشین طراحی شده‌اند می‌توانند دو چیز را برای شما به ارمغان بیاورند، البته در صورتی که سیگاری باشید: اول این که طراحی و شکل فوق العاده‌ای دارند که می‌توانند فضای داخلی اتومیبل شما را زیبا و لوکس جلوه دهند. دوم این که فضای دو جداره‌ای دارند که از نفوذ بوی بد سیگار به داخل ماشین جلوگیری می‌کنند و ناخودآگاه به شما اجازه نمی‌دهند تا خاکروبه‌های سیگار را از شیشه ماشین بیرون بریزید. پس اگر سیگاری هستید، از این زیرسیگاری‌ها استفاده کنید.

مطالب دیگر جهت سالم نگه داشتن خودرو را در اینجا مطالعه کنید

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)