نکاتی درباره‌ی نظافت ماشین

یکی از مهم‌ترین کارها برای نگهداری ماشین نظافت درست و به موقع است. برخی افراد ترجیح‌‌ می‌دهند ماشین خود را به کارواش‌ها بسپارند، اما برخی دیگر به خاطر حساسیت‌های ویژه‌ای که ممکن است داشته باشند ترجیح می دهند که خودشان نظافت خودرو را بر عهده بگیرند.
نکاتی درباره‌ی نظافت ماشین

حتماً‌‌ می‌دانید یکی از مهم‌ترین کارها برای نگهداری ماشین نظافت درست و به موقع است. برخی افراد ترجیح‌‌ می‌دهند ماشینی خود را به کارواش‌ها بسپارند، اما برخی دیگر به خاطر حساسیت‌های ویژه‌ای که ممکن است داشته باشند، ترجیح‌‌ می‌دهند نظافت ماشین را خود به عهده بگیرند. نظافت بیرونی ماشین کار چندان مشکلی نیست و تقریباً هرکسی‌‌ می‌تواند حداقل با یک تکه پارچه‌ی مرطوب و مقداری کف، بدنه‌ی ماشین را تمیز کند اما نظافت قسمت‌های داخلی معمولاً قدری مشکل‌‌‌تر است؛ این کار به ویژه برای قسمت‌هایی مانند صندلی‌ها، بدنه‌ی جانبی و سقف پیچیدگی‌های خاصی دارد و همین موضوع باعث‌‌ می‌شود تا برخی افراد نتوانند از عهده‌ی این کار به درستی برآیند. در این مقاله قصد داریم به این مسئله بپردازیم و نکات کاربردی برای نظافت قسمت‌های مختلف ماشین را توضیح دهیم.

  تمامی مزایای فنی محصولات کارواش نانوی تام کلین

چرا باید ماشین را تمیز کرد؟

چگونه شیشه‌ها را برق بیندازیم؟

داشتن یک شامپوی خوب حق ماشینی شما است!

با داشبورد چه کنیم؟

چرا باید ماشین را تمیز کرد؟

تقریباً همه‌‌ می‌دانند که تمیزی و آراستگی فضای پیرامونی بر انسان چه تأثیری دارد؛ اما این موضوع ممکن است درباره‌ی فضایی مانند اتومبیل نادیده گرفته شود؛ زیرا اکثر افراد تصور‌‌ می‌کنند که یک ماشینی نه چندان تمیز نیز‌‌ می‌تواند ما را به مقصد برساند و از این رو شاید لزومی برای نظافت ماشین، آن هم به صورت روزانه یا مداوم نباشد. به همین خاطر برخی افراد گاهی هرچند ماه یک بار آن هم به صورت مختصر و حداقلی ماشینی خود را تمیز می‌کنند اما حقیقت آن است که نظافت ماشین بیشتر از آن چیزی که فکر‌‌ می‌کنیم، اهمیت دارد. اگر شیشه‌ها تمیز نباشند،‌‌ می‌توانند باعث بروز حوادثی شوند؛ گاه حتی وجود یک لکه‌ی معمولی بر روی شیشه ممکن است مانع از دید نقطه‌ای خاص توسط راننده شود و حوادثی را به وجود بیاورد. نظافت قسمت‌های داخلی ماشین نسبت به بیرون آن اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا در داخل اتومبیل شیارها و درزهای زیادی وجود دارد که گرد و غبار به تدریج در این نقاط قرار گرفته و سبب استهلاک‌‌ می‌شوند. گرد و غبار، باکتری‌ها و میکروب‌ها می‌توانند حتی در لابه لای تاروپود روکش‌های پارچه ای اتومبیل قرار بگیرند و به مرور سبب خوردگی و فرسایش آن شوند. نظافت ماشین در فاصله‌های زمانی منظم به صرفه‌‌‌تر و راحت‌‌‌تر از آن است که پس از چندماه آلودگی این کار انجام شود. در این صورت به دلیل حجم بالای آلودگی‌ها ممکن است نتوان آن‌ها را به صورت کامل از بین برد. یک ماشینی تمیز ارزش مادی بیشتری دارد و رانندگی با آن نیز لذت بخش‌‌‌تر است

چگونه شیشه‌ها را برق بیندازیم؟

یک تصور رایج آن است که شیشه‌های ماشین را‌‌ می‌توان صرفاً با آب خالی تمیز کرد. این موضوع تا وقتی که از یک اسپری مخصوص شیشه خودرو استفاده نکرده باشید صدق می کند. باید دانست که لکه‌ها برحسب نوع موادشان ماندگاری‌های متفاوتی دارند؛ اگرچه شستشو با آب سطح بیرونی لکه‌ها را از بین‌‌ می‌برد اما در برخی مواقع لکه‌ها به طور کامل از بین‌ نمی‌روند و فقط قابل دیدن نیستند.
همچنین خشک شدن اب و تشکیل رسوبات خود موجب آسیب و لکه دار شدن شیشه می شود. این رسوبات گاه پس از گذر چندماه، آلودگی‌های مختلف را به خود جذب‌‌ می‌کنند و به دلیل ماندگاری، به سختی از بین‌‌ می‌روند. اسپری تمیز و براق کننده شیشه نانو تام کلین راه حل خوبی برای از بین بردن کامل لکه ها می باشند.

اهمیت استفاده از شامپو در نظافت ماشین

داشتن یک شامپوی خوب حق ماشین شما است!

همانگونه که به سلامت موهایتان اهمیت‌‌ می‌دهید و در انتخاب شامپو وسواس دارید، برای  نظافت ماشین خود نیز باید یک شامپوی مناسب انتخاب کنید تا همواره خودرویی سالم و زیبا داشته باشید.

استفاده از شامپو براق کننده خودرو تام کلین آلودگی‌های بدنه را به راحتی از بین‌‌ می‌برد و بدنه ماشین را براق‌‌ می‌سازد. از همانند روز اول برای شستشوی بدنه‌ی ماشین حتماً باید از شامپوهای مخصوص بدنه استفاده کرد چراکه علاوه‌ بر قدرت تمیزکنندگی بالا، استفاده از پودرهای شوینده و مواد شیمیایی به رنگ بدنه و کیلر رنگ به شدت آسیب می‌زند و موجب افت ظاهری و در نتیجه افت قیمت خودرو خواهد شد. 

با داشبورد چه کنیم؟

داشبوردها به دلیل محل قرارگیری‌شان در کنار درب اتومبیل پتانسیل بالایی برای کثیف شدن دارند. تصویری از یک داشبورد خاکی و کثیف در ذهن همه‌ی ما وجود دارد و هیچ کس با این تصویر بیگانه نیست. سطح داشبوردها معمولاً از جنس چرم، چوب و پلاستیک است که گاه به دلیل برجستگی‌های ریزی که دارد، به خوبی‌ نمی‌توان آن را پاکسازی کرد.
اسپری تمیزکننده و محافظ داشبورد تام کلین هر کاری را که برای داشتن یک داشبورد تمیز و آراسته نیاز دارید، برای شما انجام‌‌ می‌دهد.

جهت آشنایی با ویژگی های محصولات تام کلین اینجا کلیک کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)