تعطیل شدن کارخانه بنز در کشور برزیل

اخیرا دز بیانیه ای اعلام شد کمپانی مرسدس بنز واحد تولیدی خودروهای لوکس خود را در برزیل واقع در ایالت سائوپائولو به دلیل بحران مالی ناشی از شرایط جهانی تحت تاثیر ویروس کرونا، تا اطلاع ثانوی تعطیل می کند.
تعطیل شدن کارخانه بنز در کشور برزیل

کمپانی مرسدس بنز در بیانیه ای اعلام کرد کارخانه تولید خودروهای لوکس خود را در برزیل تعطیل خواهد کرد. چرا که بازار این خودروها تحت تاثیر بحران مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و با ضرر و زیان مواجه است.

با توجه به گزارشات و گفته این خودروساز آلمانی، کارخانه‌ای که این کمپانی در مارس ۲۰۱۶ در شهر ایراسماپولیس در جنوب شرق ایالت سائوپائولو افتتاح کرد، طی این ماه تعطیل خواهد شد.

جورگ بورزر، عضو هیات‌مدیره این کمپانی گفت: وضعیت اقتصادی در برزیل سال‌ها دشوار بوده و به دلیل همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ بدتر شده و باعث افت چشمگیر فروش خودروهای لوکس این کمپانی ‌شده است.

کمپانی بنز همچنین اعلام کرد که برای ۳۷۰ کارمند این کارخانه گزینه‌های متفاوتی از جمله بازنشستگی داوطلبانه را قرار خواهد داد. این کمپانی تاکید کرد که به ساخت کامیون و اتوبوس در کارخانه‌های خود در ایالت سائوپائولو و در ایالت میناس گرایس ادامه خواهد داد.

مقایسه دو خودرو نیسان پیکاپ دو کابین و نیسان رونیز در تام مگ 

نگاهی کوتاه به تاریخچه کمپانی مرسدس بنز:

در سال ۱۹۲۶ شرکت دایملر بنز ازترکیب دو شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت (دِ. اِم. گِ) و بنز اند سی تأسیس شد و از تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۲۶ کارخانجات دو شرکت، تولیدات خود را با برند مرسدس-بنز به بازار عرضه کردند.

در سال ۱۹۹۷ پس از ادغام دایملر-بنز با شرکت خودروسازی آمریکایی کرایسلر و تشکیل دایملرکرایسلر آگ، این شرکت مدیریت مرسدس-بنز را در اختیار گرفت. در سال ۲۰۰۷ در پی خریداری کرایسلر، توسط شرکت مدیریت سرمایه سربروس و انحلال دایملرکرایسلر، شرکت دایملر آگ تشکیل شد.

در این قسمت ویدئو عملکرد محصول کارواش بدون آب تام کلین را مشاهده کنید

امروزه مرسدس-بنز یکی از زیرمجموعه‌های شرکت دایملر آ گ به‌شمار می‌آید و همراه با آئودی  BMW و پورشه چهار خودروساز مشهور و لوکس آلمانی هستند، که به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته می‌شوند.

در اواخر دهه ۱۹۲۰ میلادی، مرسدس-بنز پس از تثبیت خود در بازار خودرو، به عرصه مسابقات اتوموبیلرانی وارد شد، به همین دلیل  در ساخت مدل‌های مخصوص و گران‌قیمت نیز مشهور شده بود. یکی از نمونه‌های بسیار خوب این دهه مدل مرسدس-بنز اس‌ال‌کا است. این مدل در سال ۱۹۲۸ ساخته شد و در سال ۱۹۹۹ یکی از ۲۶ نامزد برای عنوان خودرو قرن بود.

در سال ۱۹۳۴ مرسدس بنز با دو مدل جدید اما کاملاً متفاوت، به سوی نمایشگاه خودروی برلین رفت. مرسدس بنز ۱۳۰ که نخستین خودرویی بود، که بنز با موتور عقب تولید کرد و دیگری مدل مرسدس بنز ۵۰۰کا، که بر پایه مدل اس‌ال‌کا، برای جلب نظر خریداران ثروتمند ساخته شد، که با فروش شمار زیادی از این مدل، مرسدس بنز نیز در خط تولیدکنندگان خودروهای لوکس قرار گرفت.

مطالب مرتبط به دنیای ماشین ها را در اینجا بخوانید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)