معرفی و بررسی برند های معروف و محبوب خودروسازی

در این مطلب به معرفی و بررسی 10 برند خودرو سازی معروف می پردازیم که صد درصد، یکی از خودروهای ساخت این برند ها را از نزدیک دیده اید، یا اسم این برند ها را حداقل یک بار یا بیشتر شنیده اید، پس برای شناخت بهتر این برند ها تا آخر این مطلب همراه ما باشید.
معرفی و بررسی برند های معروف و محبوب خودروسازی

تویوتا (Toyota)

تصویر لوگوی تویوتا

تویوتا، نامی آشنا که صددرصد یک بار در عمرتان یکی از ماشین های این برند ژاپنی را از نزدیک دیده اید. در سال 2017 میلادی، ساختار شرکتی این برند شامل 364 هزار و 445 نفر در سراسر جهان بود و از ماه اکتبر سال 2016 پنجمین برند از لحاظ درآمد بوده. تا سال 2016 بزرگترین برند خودروسازی این برند بزرگ بوده است. تویوتا اولین تولید کننده خودرو در جهان بود که از سال 2012 تا الان هر سال بیش از 10 میلیون خودرو تولید می نماید.

بی ام دبلیو ( bmw & bayerische motoren werke AG)

تصویر فرمان بی ام و

شاید تا حالا اسم واقعی این شرکت را نشنیده باشید، اما یادتان نرود BMW فقط مخفف اسم این برند معروف است، در حال حاضر این برند خودرو سازی آلمانی، نه تنها ماشین بلکه، موتور سیکلت و موتور هواپیما هم تولید می نماید. سال تاسیس این شرکت خودروسازی 1916 میلادی است و دفتر مرکزی این شرکت در مونیخ بایرن است. این برند حامی تولید کردن وسایل نقلیه موتور در کشور های آلمان، چین، هند، برزیل، آفریقای جنوبی و ایالات متحده است. سال 2015، این برند دوازدهمین تولید کننده وسایل نقلیه با موتور در جهان بود که 2،279،503 وسیله نقلیه تولید می کرد. خانواده کوندت از سهامداران قدیمی این برند است و بقیه سهام به عموم متعلق است.

فولکس واگن (Volkswagen)

تصویر جلوپنجره ی فولکس واگن

فولکس واگن به شکل VW کشیده شده است، این خودروساز آلمانی که در روز 28 مه 1937 توسط جبهه کارگری آلمان ساخته شد در ولفسبورگ مستقر می باشد. این برند سالیانه تقریبا 9 میلیون خودرو تولید می نماید و برای همین بزرگترین تولید کننده خودرو در سال 2016 بوده و درحال حاضر سومین برند بزرگ جهان می باشد. شعار تبلیغاتی این برند (فقط فولکس واگن)میباشد.

نیسان (Nissan)

تصویر لوگوی نیسان

نیسان موتور یک شرکت با مسئولیتی محدود، که معمولا به همان اسم نیسان خوانده یا تلفظ می شود، یک تولید کننده ژاپنی چند ملیتی دفتر مرکزی خود را در نیشیوک، یوکوماهای ژاپن قرار داده است، این شرکت محصولات خود را با نام های تجاری، نیسان Datsun و Infiniti و با برچسب Nismo می فروشد. این برند نام خودش را از Nissan zaibatsu به  Nissan Group تغییر داد.

مرسدس بنز (Mercedes-Benz)

تصویر فرمان بنز

مرسدس بنز یک تولید کننده موفق و بزرگ در صنعت خودروسازی می باشد، این شرکت بخش آلمانی برند خودروسازی  AG Daimler می باشد. این مارک برای ماشین های لوکس، اتوبوس ها و کامیون ها شناخته میشود. دفتر مرکزی این برند در اشتوتگارت، بادن وورتمبرگ مستقر می باشد. نام این شرکت از روی فامیلی سازنده شرکت یعنی Daimler-benz در سال 1926 میلادی برداشته شده است. سازنده اولین خودروی بنزینی در تاریخ، شرکت مرسدس بنز است که این خودرو Benz patent-motorwagen نام دارد. شعار تجاری این برند ((بهترین یا هیچ)) می باشد.

پورشه (Porsche)

تصویر پورشه قرمز رنگ

این برند به دلیل نام بلند و سخت خود (Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG) به نام پورشه یاد و تلفظ می شود. این تولید کننده ی آلمانی که در تولید SUV، سدان و اتومبیل با  عملکرد بالا متخصص شده است در اشتوتگارت آلمان مستقر می باشد و متعلق به Volkswagen می باشد که بخش بیشتری به Porsche automobil holding se متعلق می باشد. هم اکنون مجموعه ی این برند شامل Cayenne، Macan، Panamera، 911، Cayman و Boxter می باشد. ماشین های این برند در مسابقات اتومبیل سواری بیشترین برد نسبت به رقبا را داشته که یعنی 28 هزار بار برد داشته.

فورد (Ford)

شرکت فورد موتور که فورد نامیده می شود یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که مقر آن در دیربورن، میشیگان، حومه شهر دیترویت می باشد. این شرکت توسط Henry ford  در تاریخ 16 ژوئن 1903 میلادی به وجود آمد. این برند خودروها و وسایل نقلیه تجاری تحت نام فورد و خودروهای لوکس را تحت نام مارک لینکن به فروش می رساند. این برند همچنین تولید کننده SUV برزیل، ترولر و تولید کننده FPV در کشور استرالیا است، در سال های قبل فورد تراکتور و قطعات خودرو هم تولید می کرد. فورد مالکیت 8 درصد سهام شرکت آستون مارتین انگلیس و مالک 49 درصد سهام هم از شرکت Jiangling چین می باشد. این شرکت سابقه چندین سرمایه گذاری مشترک هم دارد، در چین (Changan ford) در تایوان (Ford lio ho) در تایلند (Autoalliance) در ترکیه (Otosan) در روسیه (Sollers) که توسط خانواده فورد مدیریت می شوند.

برای خواندن آیتم معرفی بهترین بازی های ماشینی برای کنسول بازی و کامپیوتر اینجا کلیک کنید

فراری (Ferarri)

تصویر فراری قرمز رنگ

فراری، یک برند خودروساز ایتالیایی است، که در سال 1929 میلادی توسط انزو فراری و تحت نام اسکودریا فراری تاسیس شد. این برند معروف خودروساز در سال های اول کارش به عنوان حامی مالی راننده ها و در زمینه ی ساخت و طراحی خودرو های مسابقه ای متمرکز بود و از سال 1947 تولید اتومبیل های جاده ای و سواری را شروع کرد و امروزه در طراحی و تولید خودروهای سوپر اسپرت فعالیت می نماید. در حال حاضر فقط 10 درصد سهام متعلق  به پیرو فراری (فرزند انزو فراری) می باشد و 90 درصد دیگر متعلق به خودروسازی فیات می باشد.

لامبورگینی (Lamborghini)

تصویر لوگوی لامبورگینی

لامبورگینی یک برند خودرو سازی ایتالیایی است، که در زمینه طراحی و ساخت خودرو های سوپر اسپرت فعالیت دارد. این شرکت در سال 1963 میلادی توسط فروچو لامبورگینی ساخته شد و در سال 1998 گروه Volkswagen با 110 میلیون دلار، این برند را خریداری نمودند، که در ساختار این خودروساز آلمانی، یکی از زیرمجموعه های شرکت آئودی قرار گرفت. دفتر مرکزی این در دهکده ی سن آگاتا بولونیز در نزدیکی بولونیا در ایتالیا قرار دارد.

بوگاتی (Bugatti)

تصویر جلوپنجره بوگاتی ویرون

بوگاتی یک خودروساز فرانسوی و معروف با عملکرد بسیار بالاست که مطمئنا یک بار اسمش را شنیده اید، این شرکت در سال 1909 توسط یک صنعت گر ایتالیایی(اتوره بوگاتی) به منظور برای تولید خودرو های سفارشی ساخته شد. با شروع جنگ جهانی دوم این شرکت مانند رقبای هم دوره خود با افت تولید بالایی مواجه شد. در سال 1947 اتوره بوگاتی درگذشت، این شرکت بیش از 8 هزار دستگاه تولید کرده بود. در اوایل دهه 1950 بوگاتی آخرین مدل خود را تولید نمود و در سال1963 تولید این شرکت کاملا، متوقف شد. در دهه 1990 کارخانه بوگاتی با سرمایه یک کارآفرین ایتالیایی برای تولید محدود خودروهای اسپرت، باز راه اندازی شد این شرکت در سال 1998 توسط گروه Volkswagen خریداری شد و در حال حاضر تحت مدیریت این کمپانی آلمانی فعالیت می کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)