همه چیز در مورد خودرو جدید سایپا sp100

دراواخر سال گذشته خبرهایی مبنی بر رونمایی خودرو جدید شرکت سایپا به گوش رسید. شرکت سایپا کراس اووری را بر اساس پلتفرم SP۱۰۰ معرفی کرده و گفته شد که قرار است در سال آتی و در بازه قیمتی ۱۲۸ تا ۱۵۰ میلیون تومان این خودرو را به دست خریداران برساند.
همه چیز در مورد خودرو جدید سایپا sp100

عصر پنچشنبه  16 مرداد 1399 و هم زمان با توقف تولید پراید در ایران ،شرکت خودروسازی سایپا از خودروی کراس اوور(نیم شاسی) خود رونمایی کرد.

در این مطلب میخواهیم مشخصات این خودرو جدید را در اختیار شما قرار دهیم.با ما همراه باشید.

نام گذاری این خودرو

به نقل از  مدیر عامل  شرکت سایپا نامگذاری این خودرو با همکاری فرهنگستان زبان فارسی انجام گرفته که در همین راستا چندین نام برای بررسی به فرهنگستان ارائه شده بود.این فرهنگستان 5نام را مورد تایید خود را به شرکت سایپا اعلام کرد. با عنایت به اینکه این خودرو اولین  کراس اورر ایرانی از یک مگاپلتفرم ملی است و چندی پیش  هم با حضور رئیس دفتر ریاست جمهوری و رسانه های گروهی رونمایی شد، اسم های  تایید شده  از فرهنگستان برای دفتر ریاست محترم جمهوری نیز ارسال و ازمیان  آنها، نام «آریا» برای کراس اوور جدید سایپا انتخاب شد.

و شرکت سایپا نام خودروی جدید خود را که نخستین کراس اوور ایرانی از مگاپلتفرم ملی SP100 است را «آریا» نامگذاری کرد تا بعد از «شاهین» دومین نام تجاری خانواده محصولات جدید SP100 باشد..

 

امکانات و تجهیزات خودرو

 

خودرو آریا محصول جدید سایپا امکاناتی از قبیل ایربگ های جانبی و پرده ای، کروز کنترل و سیستم محدود کننده سرعت، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه های جانبی برقی و تاشو، سنسور پارک و دوربین دید عقب، دی لایت و اتو لایت و سیستم خروج بدون سوئیچ و استارت دکمه ای میباشد.

این خودرو همچنین مجهز به سان روف بوده و دارای  چهار چرخ ترمز دیسکی است که ترمزهای جلو از نوع خنک شونده هستند و از رینگ های 16 و 17 اینچی آلومینیومی نیز بهره خواهد برد.

این خودرو از نظر ساختار و پلتفرم مشابه خودروی شاهین است و از پلتفرم SP100 سایپا در آن استفاده شده است  و به همین دلیل شاید بتوان آن را به نوعی محصول نیم شاسی خودروی شاهین دانست.

 

ایمنی sp100

در تست های ایمنی و استاندارد که در مراکز تخصصی آلمانی (توف) انجام شد، سایپا رهام با دو کیسه هوا و سازه ای و همچنین با فلزات وارداتی سه ستاره ایمنی را بر اساس استاندارد یورو انکپ ۲۰۱۸ و گلوبال انکپ ۲۰۱۹کسب کرد. اما با توجه به مشکل تامین فلزهای خارجی، معلوم نیست که میزان استحکام و ایمنی پایه خانواده SP100 با فلزات داخلی در چه سطحی است!

 

قیمت خودرو

 

خودرو رهام دنده ای و توربو در نمونه پایه با قیمتی در بازه ۱۲۸ تا ۱۵۰ میلیون تومان به دست مشتریان خواهد رسید. عدد مورد نظر سایپا بر اساس شرایط روز، بهایی کمتر از ۱۳۵ میلیون تومان است. همچنین SP100 کراس اوور هم به خاطردارابودن  چند ویژگی بیشتر قیمتی در بازه ۱۴۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان را خواهد داشت.

کراس اوور جدید سایپا با پیشرانه های مختلفی به بازار امده و جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک  بر روی آن نصب شده است.

 مقایسه پورشه ماکان و بی ام دبلیو

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)