10 ماشین برتر سوپر اسپرت

تعریف ماشین سوپر اسپرت در دو دهه اخیر تغییراتی داشته است، اما باعث نمی شود شور و اشتیاق علاقمندان به خودروهای سوپر اسپرت کاسته شده باشد.
در اینجا به بررسی برترین ماشین های سوپر اسپرت 2020 که موتورهایشان در وسط ماشین قرار دارد می پردازیم.
10 ماشین برتر سوپر اسپرت

ممکن است این ماشین ها بهترین عملکرد را در بازار خودرو ها نداشته باشند اما با اطمینان می‌توان گفت که وقتی از ماشین های مدرن فراری، مک لارن و لامبورگینی صحبت می‌کنیم به یاد این ماشین ها می‌افتیم.

 

1 -McLaren 720S Super Sport

McLaren 720S 

ماشینی که انتظارات ما را از یک مدل سوپر اسپرت در سطح جهانی برآورده کرد، چیزی که رقبای قدیمی او نتوانستند آن را برآورده کنند. سابقه های کمی در دنیا هست که ماشین های سوپر اسپرت بتوانند با این سطح از رقابت و عملکرد در بازار خودرو ها، با شتاب بیشتری، زمان کمی به ثبت رساندن و فرمان پذیری بهتر، جایگاه خود را محکم تر کنند، زیرا تغییرات سوپر اسپرت ها بیشتر از این سه مورد می باشد. اما مک لارن  720S توانسته به همراه این سه ویژگی این کار را انجام دهد.

محصولات تخصصی نظافت خودرو

دربیشتر سایت ها، بنچ مارک و عملکرد این خودروی سوپر اسپرت با 720 اسب بخار پر قدرت به عنوان نمونه ای از خودرو های هایپر اسپرت معرفی شده که یکی از نقاط قوت این خودرو نسبت به بقیه خودرو های سوپر اسپرت هم سطح خود می باشد. این در حالی است که رانندگی با این خودرو بسیار لذت بخش و راحت است. همچنین ارگونومی بالا و سیستم GPS فوق العاده آن از دیگر ویژگی های این ماشین سوپر اسپرت است.

 2-Ferrari F8 Tribute Super Sport

Ferrari F8 Tribute

 شرکت فراری گفته است که این مدل جایگزینی خوب برای GTB488  است، اما واقعیت این است موتور این ماشین ارتقا یافته موتور مسابقه ای PISTA 488 است که این تنها شباهت این دو مدل است.

دو موتور توربو شارژ مدل  V8که 720 اسب بخار تولید میکند و 300 کیلوگرم وزن دارند. اما به طرز عجیبی تاثیری در سرعت این ماشین سوپر اسپرت ندارد! دیگر تغییری که در این مدل انجام شده است، استفاده از لوله طنین انداز برای اگزوز می باشد تا مقداری از صدای لذت بخش موتور فراری وارد اتاقک سرنشین شود، تا راننده بیش از پیش از سواری خود لذت ببرد. فراری این مدل را طوری طراحی کرده است تا هنگام شتاب گرفتن، تغییرات به تدریج احساس کنید انگار که موتور توربو شارژی وجود ندارد! اما از شتاب و سرعت بالای آن جلوگیری نمیکند.

جذبه اصلی این ماشین شاسی آن است که باعث میشود موتور بتواند از حداکثر توان خود استفاده کند و ماشین بتواند چابکی  غیرقابل توصیف پیدا کند. مقایسه ماشین های سوپر اسپرت کار دشواری است، به عنوان مثال برای اینکه تشخیص بدیم این مدل فراری میتواند مک لارن 720S را شکست بدهد یا نه، بررسی ها و آزمایشات زیادی در زمینه های مختلف لازم است تا جواب این سوال را بفهمیم.

3-Lamborghini Huracan Evo Super Sport

Lamborghini Huracan Evo

به جرعت می‌توان گفت سازندگان گران ترین و بهترین ماشین های ساخته دست دنیا توان رقابت با شرکت لامبورگینی را دارند، زیرا وقتی بحث از طراحی ماشین های زیبا و خوش ساخت میشود، این شرکت لامبورگینی میباشد که با ماشین های زیبا توجه همه را پشت چراغ قرمز یا ترافیک به ماشین های خود جلب می کند.
مدل هوراکن ممکن است مانند یک مدل اولیه به نظر بیاید، اما طراحی فوق العاده زیبا و هیجان انگیز آن باعث می شود که نیازی به تغییر در آن نباشد. امروزه علاوه بر مشخصات موتور و عملکرد، طراحی و خودرو های زیبا نیز یکی از عوامل اصلی مقایسه خودروهای های سوپر اسپرت با یکدیگر می‌باشد. طراحی این ماشین بسیار زیبا و به طرز عجیبی چالش برانگیز است. موتور این نوع ماشین از نوع V10 میباشد، موتوری که بیش از حد انتظارمان به ما سرعت، چالاکی و پایداری بسیار بالاتری میدهد. 
این ماشین قابلیت این را دارد که بتوانیم با فرمان چرخ های عقب را نیز کنترل کنیم، که این باعث میشود در رقابت با مک لارن و فراری عقب نیافتد. همچنین قدرت 640 اسب بخاری موتور این ماشین سوپر اسپرت آن را به یک رقیب جانانه تبدیل کرده است.

4-Ford GT Super Sport

Ford GT

افسانه سری فورد جی تی از زمانی که سری اول این مدل مسابقه مانس را در فرانسه برد هنوز هم ادامه دارد. این مدل ارتقا یافته مدل سال2005 است که ظاهری شبیه هم دارند اما باطنی بسیار متفاوت که مدل جدید شاهکار کرده است. شاسی بی نظیر و سیستم تعلیق ارتقا یافته بسیار حساس آن خیلی بهتر از دیگر سوپر اسپرت هاست همچنین موتور آن بهبود یافته مدل 150 فورد است. ممکنه اگر این ماشین را از نزدیک ببینید با خود بگویید اندازه این ماشین سوپر اسپرت کمی بزرگتر از حد معمول رقبای خود به نظر ‌رسد اما تغییری در رانندگی آسان و لذت بخش آن ایجاد نمی کند. موتور این ماشین شاید اندازه یک موتور ایتالیایی V12 زوزه نکشد اما همچنان با یک مدل از نوع V 6 و656 اسب بخار شما را به همان اندازه راضی خواهد کرد. این ماشین سوپر اسپرت از آن دسته از ماشین هایی است که ممکن هست دیگر هیچ وقت مشابه آن را نخواهید دید.  

  5-Lamborghini Ontador SVJ super sports

Lamborghini Ontador SVJ

 

سوار شدن یک ماشین 12 سیلندرِ موتور وسط پرچم دار چیزی است که شما هیچ وقت فراموش نخواهید کرد. تاریخچه اونتادور به سری های قبل آن لامبورگینی مورسلگو، دیابلو و میورا افسانه ای بر می‌گردد. بدنه و طراحی اونتادور ظاهری خیره کننده و هیجان انگیز دارد که با نگاه کردن به آن هوش از سرتان می پرد. حتی می توان گفت در این مقایسه ماشین های سوپر اسپرت لیست ما برترین طراحی و بدنه را دارد، و همین باعث شده است تا آن را به مرکز توجه جهان تبدیل کند.
 770 اسب بخار و 8500 دور بر دقیقه قابلیتی است که موتور این ماشین می تواند آن را تولید کند. این ماشین در خیابان به طرز قابل توجهی عریض است اما این باعث نمی‌شود که از ظرافت و زیبایی آن کم شود هم چنین رانندگی با آن راحت و بسیار لذت بخش می‌باشد.

6-Nobel Super Sport M600

Nobel Super Sport M600

این ماشین سوپر اسپرت دست ساز بریتانیایی، نام مرد به یاد ماندنی اواخر سال 1990میلادی، به نام نوبل را با خود حمل می‌کند. طراحی این ماشین به طرز عجیبی ساده و سبک می‌باشد، گیربکس دستی آن به همراه قابلیت کنترل چرخ های عقب از دیگر ویژگی های این ماشین سوپر اسپرت می‌باشد. این ماشین مثل رقبای خود دارای ترمز ضد قفل یا سیستم الکترونیکی کمک رسانی نیست و مخصوص افرادی است که ماشین خود را ساده و در حین حال اسپرت و هیجان انگیز دوست دارند.

دستمال های میکروفایبر تام کلین
موتور این ماشین از نوع  V8 یاماهو توربو هست که می تواند660 اسب بخار پرقدرت تولید کند. شاید از روی طراحی ساده آن بگوییم که رقابت را باخته اما عملکرد این ماشین در جاده به طور عجیبی بالا است. شتاب خیلی بالا، کنترل فرمان بسیار عالی در سرعت بالا، ارگونومی و طراحی ساده آن باعث عقب ماندن آن در رقابت می شود.

7- Aston Martin Vanquish Super Sport

Aston Martin Vanquish

شرکت آستون با عرضه مدل جدید ونکوییش توانست نام این مدل و شرکت را در عرصه رقابت ماشین های سوپر اسپرت دوباره زنده کند. سری جدید این ماشین در نمایشگاه Motor Show 2019 یکی از بهترین نمایشگاه های معرفی ماشین های سوپر اسپرت ژنو رونمایی شد و همان طور که انتظار می‌رفت از موتور مدل V6 در آن استفاده شده، که به طور اختصاصی در خود انگلستان ساخته می‌شود. یکی از تغییرات ماشین های سوپر اسپرت در دهه اخیر طراحی آیرودینامیک و استفاده از بدنه های هر چه سبکتر می‌باشد که به عنوان مثال، در بدنه این ماشین از آلومینیم استفاده شده که علاوه بر کاهش وزن قابل توجه استحکام آن نیز بیشتر شده است.
انتظار می‌رود که تولید این سری توسط شرکت آستون در سال 2022 شروع شود و گفته می‌شود که قیمت این ماشین حدود 000,250یورو می‌باشد.

8- Ferrari SF90 Straddle Super Sport

Ferrari SF90 Straddle

این مدل به عنوان وارث مدل Ferrari LaFerrari یاد می‌شود. این ماشین سوپر اسپرت پرشتاب با قدرت بالا قرار است.     پرشتاب ترین و قدرتمندترین ماشین سوپر اسپرت در تاریخ این شرکت ایتالیایی تبدیل شود. از عوامل مهم در مشخصات ماشین های سوپر اسپرت شتاب بالا، سرعت و موتور آن ها می‌باشد که فراری SF90 استرادل همه این مشخصات را دارد. در این مدل از موتور تقویت شده مدل 488 PISTA استفاده شده است که 3 لیتری و از سری موتور های V8  بوده و شامل دو توربین دوقلو می‌باشد، که علاوه بر موارد گفته شده از سه موتور الکتریکی کمکی استفاده می‌کند. در نهایت این مدل 1000 اسب بخار تولید می‌کند! که 0 تا 100 را در زمان 2.5 ثانیه ثبت کرده.
با این که فراری SF90 استرادل قدرت و عملکرد یکسانی با LaFerrari دارد اما شرکت فراری گفته است قیمت این ماشین کمتر از آن خواهد بود، در حقیقت آن ها اعلام کرده اند قیمت این مدل از سری ماشین های هایپر اسپرت V12 کمتر ولی از مدل Superfast 812 بیشتر خواهد بود، بنابراین ما قیمت احتمالی این ماشین را بین 500 تا 750 هزار یورو حدس می‌زنیم

9- Aston Martin Valhalla Super Sport

Aston Martin Valhalla

شرکت آستون مارتین از این مدل به عنوان بچه ی مدل Aston Martin Valkyrie یاد می‌کند، اما این باعث نمی شود که این ماشین سوپر اسپرت را دست کم بگیریم.
ممکن است مدل والهالا مانند مدل والکری از موتور V12 ارتقا یافته استفاده نکند، اما دارای موتور V6 هایبرید می باشد که انتظار می‌رود برای سری جدید ونکوییش نیز از این موتور استفاده شود. این موتور حدودا 1013 اسب بخار تولید می‌کند که واضح است شرکت آستون در تعقیب سری SF90 فراری می‌باشد.
مدل والهالا از بدنه فیبروکربن یکسانی مانند مدل والکری استفاده می‌کند، که سیستم تعلیق و آیرودینامیک آن نیز مشابه است. شرکت آستون اعلام کرده که این ماشین سوپر اسپرت برای استفاده روزمره نیز قابل استفاده خواهد بود بر خلاف مدل والکری. ساخت این مدل در اواخر سال 2021 شروع خواهد شد و آزمایشات زیادی در جاده منتظر آن خواهد بود.

10- BMW M1 Super Sport

 BMW M1 Super Sport red

41 سال از ساخت سری قبلی M1 می‌گذرد، اما مونیخ تصمیم گرفته تا وارثی برای مدل  قدیمی M1 تولید کند. در نمایشگاه ماشین های اسپرت امسال فرانکفورت از مدل اولیه Vision M Next Concept رونمایی شد و شرکت بی ام دبلیو اعلام کرد که «به آنچه که قول دادیم عمل خواهیم کرد» که یعنی این شرکت مصمم به تولید این مدل می‌باشد. منابع داخلی گفته اند که این مدل جلوتر از مدل i8 رونمایی خواهد شد.
این ماشین سوپر اسپرت شامل موتور 4 سیلندر می‌باشد که در پشت راننده نصب شده است. علاوه بر آن 2 موتور الکتریکی کمکی نیز وجود دارد که قدرت نهایی این ماشین را به 600 اسب بخار می‌رساند و مدت زمان 0 تا 100 آن 3 ثانیه است.

فهرست نهایی بهترین خودروی اروپا سال 2020

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)