10 شرکت برتر خودرو سازی جهان

در این مطلب، لیستی از 10 برند ارزشمند خودرویی سال 2020 تهیه کرده و آن‌ها را به ترتیب از آخر به اول بررسی خواهیم کرد. تسلا تویوتا فولکس واگن و ... حتما از همین حالا، جایگاه اول و ارزشمندترین برند خودروساز این لیست برای خیلی‌ها مشخص باشد!
10 شرکت برتر خودرو سازی جهان

بررسی برند های برتر خودرو جهان

در دنیای امروز که تعداد کمپانی‌های خودروسازی پر قدرت کم نیست، برندها همیشه در حال تلاش برای ارائه دادن بهترین محصولات و خدمات به مشتریان خود هستند. به همین دلیل در بازار رقابتی و داغ این صنعت، برخی از محصولات و شرکت‌های سازنده‌ نسبت به دیگر رقیب های خود یک سر و گردن بالاتر هستند.


امروزه با پیشرفت تکنولوژی، اختراعات بسیار خارق‌العاده‌ای، مانند انواع آپشن ها، دستیارها و سیستم‌ها، قابلیت خودران و… در این زمینه اتفاق می‌‌افتد.
بنابر این طرفداران ماشین، مانند 50 سال پیش فقط به ماشین ها علاقه ندارند، بلکه به تکنولوژی های بکار رفته در آنهاجذب شده و به نوعی طرفدار دنیای ماشین‌ها نیز هستند.
در طی 20 سال اخیر، دنیای شگفت انگیز خودروها، تغییرات بسیار بزرگی داشته است.
از ابر ماشینها گرفته تا خودروهای سبز و سفید و دوست دار محیط زیست و ماشین‌های ایمن را طراحی و تولید نموده و در اختیار داشته است.

تکنولوژی‌های جدید و تلاش برای سبقت گرفتن از بهترین‌های بازار با تولید محصولی بهتر، ارزش این کمپانی‌ها را مشخص می‌کند.

- اگر ماشین دارید و یا به دنیای نگهداری از خودرو علاقه مند هستید شاید آشنایی با کارواش نانو برای شما هم جالب باشد.

در ادامه لیست برترین برندهای خودروی جهان در سال 2020 را از پله ی دهم تا پله ی اول با هم مرور می کنیم.

10- کمپانی هیوندای موتور (Hyundai Motor Company)

آیا می‌دانستید که شرکت هیوندای، اولین و بهترین برند خودروسازی کشور کره جنوبی است؟
آیا می‌دانستید که این غول خودروسازی، شامل زیر مجموعه‌های قدرتمند دیگری مانند کیا موتورز (Kia Motors) و جنسیس موتورز (Genesis Motors )می‌شود؟
این برند آسیایی، پس از سالها تلاش و پشتکار، حالا سومین خودروساز بزرگ دنیا محسوب می شود و دهمین خودرو ساز برتر سال2020 است. (آن هم در دنیایی که برندهای اروپایی بازار را قبضه کرده اند!) و همچنین بزرگ‌ ترین کارخانه ماشین‌ سازی را در اختیار خود دارد.

- اگر علاقمند به معرفی محصولات مناسب جهت نظافت و نگهداری تخصصی خودرو هستید اینجا کلیک کنید.

9- فراری (Ferrari NV)

نهمین جایگاه در این لیست، متعلق به کمپانی فراری است.
خیلی‌ها به محض شنیدن اسم فراری، صدای غرش موتورهای قدرتمند و خشمگین و اسبی وحشی در ذهنشان تداعی می‌شود. فراری ایتالیایی، از ابتدا تبحر خاصی در طراحی و ارائه بهترین ماشین‌های اسپرت بازار داشته است.
این برند، سال‌ها پیش کمپانی والد خود یعنی فیات کرایسلر (Fiat Chrysler) را ترک کرد و در سال 2020، به یکی از ارزشمندترین و بهترین کمپانی‌های ماشین سازی تبدیل شد و در این لیست جای گرفت.

8- کمپانی فورد موتور (Ford motor company)

هشتمین برند این لیست، کسی نیست جز برند محبوب آمریکایی فورد. این کمپانی یکی از با ثبات ترین و قدیمی‌ترینهای این لیست است، بنابراین ما هم احترام زیادی برایش قائل هستیم!
این کمپانی دوست داشتنی و بزرگ در سال 1903 توسط هنری فورد معروف تاسیس شد. در واقع می‌توان گفت که قدمت آن با قدمت صنعتی که در آن فعالیت دارد برابر است. فورد نخستین شرکت خودروسازی بود که در سال 1998 استاندارد زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱ را دریافت کرد.
یکی از مهم‌ترین اقدام‌ات و بزرگ‌ترین دستاوردهای این شرکت، سرمایه گذاری 11 و نیم میلیارد دلاری آن برای توسعه و ساخت خودروهای الکتریکی و سبز و هوای پاکیزه است. این شرکت کاردرست امریکایی تاکنون 9 برند مطرح جهان از جمله فورد، لینکلن، مرکوری، جگوار، استون مارتین، مزدا، ولوو، لندرور، رنجرور، چانگان و ادسل را ساخته و پرداخته و به جهانیان عرضه نموده است. بعضی از این برندها در سال های ابتدایی عمر خود متوقف شده و برخی دیگر نیز به کشورهای دیگر واگذار شده اند. اما این شرکت معظم فورد است که جایگاه هشتم این لیست را به خود اختصاص داده است.

7- بی ام و (Bayerische Motoren Werke BMW)

و اما جایگاه هفتم متعلق به bmw است.
شاید برای خیلی‌ها، نام کامل کمپانی ب ام و عجیب و غریب یا حتی کمی ترسناک باشد! این کمپانی آلمانی معروف که به تولید محصولات لوکس و رده بالا نیز معروف است، در سال 1916 کار خود را شروع کرد.
حالا با سرمایه‌ای برابر با 42 میلیارد دلار آمریکا، یکی از معروف‌ترین و البته ارزشمندترین و بهترین نه تنها برندهای خودروسازی بلکه کل برند های جهان است.
با توجه به پیش رفتن دنیا به سمت و سوی استفاده از خودروهای پاک و پیش بینی بالا رفتن تقاضای بازار، ب ام و تصمیم گرفت دومین کارخانه تولید باتری محصولات الکتریکی را در کشورش آلمان، راه اندازی کند.

6 -کمپانی هوندا موتور (Honda Motor Company, Ltd)

افتخار آفرینی کمپانی‌های آسیایی به ویژه ژاپنی های سخت کوش در صنعت خودرو کم نیست. در حال حاضر، کمپانی هوندا بزرگ‌ترین تولید کننده خودرو در ژاپن است. و بزرگ‌ترین سازنده موتورسیکلت در دنیا هم هست. همچنین این افتخار را داشت که سال گذشته، با فروش حدودا 5.3 میلیون دستگاه خودرو، یکی از قابل اعتمادترین برندهای جهان باشد. در حال حاضر، این کمپانی سالن‌های نمایشگاهی مجازی در کشور هند راه اندازی کرده که زاویه دید 360 درجه دارند. تا به حال، این برند دومین شرکت آسیایی لیست ما بود، در انتظار سومین کمپانی آسیایی باشید.

5­­- دایلمر (Daimler AG)

شاید بیشتر افراد، این کمپانی را با نام مشهور مرسدس بنز (Mercedes-Benz)بشناسند. برند پنجم خودروسازی جهان در این سال یعنی کمپانی که در سال 1926 تاسیس شد، دومین برند آلمانی این لیست بوده و از لحاظ ارزش، در پنجمین جایگاه لیست قرار می‌گیرد. همچنین لازم به ذکر است که این برند محبوب، در ساخت وانت پیشرو است.

4- جنرال موتورز (General Motors Company)

جنرال موتورز که بیشتر با نام GM شناخته می‌شود، یک کمپانی آمریکایی و چهارمین خودروساز بزرگ دنیا محسوب می‌شود.
البته این لیست بصورت دوره ای بروزرسانی می شود.
قدیمی ترین قسمت جنرال موتورز با نام اولدزموبیل در سال 1897 توسط کارافرین مشهور امریکایی به نام رانسوم ای .اولدز تاسیس شد.
از زیرمجموعه‌های بزرگ این کمپانی، می‌توان به برندهایی همچون شوررولت (Chevrolet)، کادیلاک (Cadillac)، GMC و بیوک (Buick)اشاره کرد.

این شرکت که در دهه های مختلف عمر خود با فراز و نشیب زیادی همراه بوده امروزه با بکارگیری بیش از صد و شصت هزار نفر در سی کشور جهان مشغول به فعالیت است و جایگاه چهارم لیست برترین خودروساز جهان را در سال 2020 به خود اختصاص داده است.

3-فولکس واگن(Volkswagen)

این کمپانی آلمانی که معنای «خودروی مردم» است، بزرگ‌ترین و البته مفیدترین یادگار هیتلر و جنگ جهانی دوم است. این برند 83 ساله، با مدل معروف و کلاسیک خود یعنی بیتل (Beetle) به شهرت رسید. باید بدانید که در حال حاضر فولکس واگن، دومین خودروساز بزرگ در کل جهان است. 

 2-کمپانی تویوتا موتور(Toyota Motor Corporation)

این هم سومین برند آسیایی این لیست که به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان شناخته شده و در جایگاه دوم این لیست قرار می‌گیرد. شرکت تویوتا به طور سالانه، بیش از 10 میلیون ماشین سواری تولید می‌کند. پیش از اینکه کمپانی ایلان ماسک و کمپانی تسلا در سال 2020 جایگاه اول را از آن خود کنند، این شرکت ژاپنی اولین و ارزشمندترین خودروساز دنیا بود.

1- شرکت خودرو سازی تسلا (tesla)

از لحاظ سن و سال، کمپانی تسلا حکم یک نوجوان را میان ریش سفیدهای جمع خودروسازها دارد. این شرکت در مدت زمانی کوتاه، بیش از هر شرکت دیگری تلاش کرده و خود را به جایگاه اول لیست ارزشمندترین‌ها و بهترین ها برساند. این کمپانی که تنها 17 سال سن دارد، در سال 2003 تاسیس شد و به عنوان یادبودی از نیکولا تسلا، دانشمند بزرگ، تسلا نام گرفت. بزرگ‌ترین شاخصه و ویژگی این شرکت، تبحر آن در تولید ماشین‌های الکتریکی و برقی است.

امیدواریم از مشاهده ی لیست برترین برند های خودروسازی جهان لذت برده باشید.

در ادامه از شما دعوت می کنیم از صفحه ی معرفی ویژگی های محصولات آرایشی و بهداشتی خودرو برند تام کلین دیدن فرمایید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)